Kiderült, mi lesz a Dallara sportkocsi neve
Évek óta hallani, hogy a Dallara, amely már több utcai sportkocsi fejlesztésében segített más gyártóknak, most saját modelljén dolgozik. Most az is kiderült, mi lesz a típus neve: a Stradale – magyarul közúti – nevet védették le nemrég, és hozzá a feliratot is.
A Dallara azok számára kevéssé lehet ismerős, akik nem mozognak otthonosan az együléses versenyautó-sorozatok világában, de az olasz vállalat évtizedek óta egyeduralkodó a Formula 3-ban, és az Indycar számára is az olaszok szállítják az összes autót. A konkurenciát – a Reynardot, a Lolát és számos kisebb versenyautó-építő céget – elvitték a recessziók és rossz üzleti döntések, így mára egyértelműen Gianpaolo Dallara cége a legnagyobb név a versenyautó-gyártók között.
Közúti autók építésénél is asszisztáltak már: a KTM X-Bow és az Alfa Romeo 4C tervezésében is közreműködtek, a cégalapító pedig annak idején részt vett a legendás Lamborghini Miura tervezésében. Ám csak a közelmúltban döntött úgy, hogy megpróbálkozik egy utcai sportkocsi bemutatásával. A gyártó múltját ismerve nem nagy meglepetés, hogy egy igazi, kompromisszummentes élményautó tervezésébe fogtak, amely a pletykák szerint középmotoros lesz, nagyjából 800 kilogramm össztömegű, és ehhez képest igen erős. Motornak állítólag a Ford Focus RS-ből már ismert 2,3 literes négyhengeres turbómotort választották, amelyből akár 400 lóerő is kihozható, bár ilyen alacsony tömeg mellett már ennek a fele is elég egy jó élményautózáshoz.
Az idén már 81 éves Gianpaolo Dallara azt mondja, ez lesz élete utolsó autója, mielőtt visszavonul – ezzel újabb biztos bevételi forrást ad amúgy is igen sikeres cégének. A tervek szerint legfeljebb évi 120 ilyen autó készül majd – ennyit még igazán drágán is el lehet majd adni, márpedig úgy tudjuk, hogy a Dallara utcai autója nem lesz olcsó.