A Jaguar az utóbbi évek során kissé háttérbe szorult a Land Roverrel szemben: míg a teljes vállalat több mint félmillió autót ad el éves szinten, ebből a mennyiségből két éve kevesebb mint százezer volt Jaguar modell. Az F-Pace javított ezen az arányon, durván ötvenezerrel dobta meg a márka eladásait. Ezek után nem csoda, hogy a Jaguar most egy hasonló, de elérhetőbb modellel erősíti kínálatát.
Egyelőre csupán két képet mutattak az autóról, de ezek alapján is egész pontos képet alkothatunk róla. Az E-Pace nem csak kisebb az F-Pace-nél, de sportosabb karakterű is, ami a hátrafelé szűkülő oldalablak-sornak és a nagy légterelőben végződő tetőnek köszönhető. Itt talán még lényegesebb volt, hogy stilisztikailag minél jobban elválasszák az autót a hasonló méretű Range Roverektől és Land Roverektől, mint az F-Pace esetében. Így minimálisra csökkenthetik annak a kockázatát, hogy a két márka potenciálisan legtöbb vevőt hozó modelljei egymás piaci helyzetét gyengítsék.
Az autó műszaki megoldásairól annyit tudunk, hogy a motorválaszték már kizárólag az új Ingenium motorokból áll majd, és minden változat összkerék-hajtású lesz, kezdetben legalábbis biztosan. Nagy meglepetést ezen a téren persze nem várhatunk: a Jaguar-Land Rover kis gyártó, a költségek minimalizálása érdekében kénytelenek minél több, már meglevő alkatrészt felhasználni a fejlesztésnél.
Az autó alapára állítólag 30 ezer font – olyan 10,5 millió forint – körül lesz, ennél többet azonban csak a július 16-ára időzített bemutató kapcsán tudhatunk meg a típusról.