Az Arona nem sokkal több, mint egy megemelt Ibiza, épp csak annyit változtattak a formaterven, hogy el lehessen sütni a magasabb autót önálló modellnek. A műszaki alapok természetesen szabványosak, ami ebben az esetben alapvetően jó hír, hisz már az új Ibiza is sokkal tágasabb lett az MQB platformon, mint előtte volt.
A karosszériát alaposan megfigyelve feltűnhet, hogy az Ibiza és az Arona oldalait ugyanazok a lemezek burkolják, sőt, mintha az első fényszórók és a tükrök is azonosak lennének. Ami viszont láthatóan megkülönbözteti a két modellt, az az Arona fényezetlen műanyag burkolata körben a karosszéria alsó szegélyén, az eltérő motorháztető és hűtőrács, a különböző lökhárítók, a karosszéria többi részétől eltérő, sötétszürkére fényezett tető és a teljesen eltérő hátsó kialakítás. Ennyi pedig épp elég lehet, hogy másnak lássuk az Aronát alacsonyabb testvérénél, és a Seat célja nyilván épp ennyi volt, nem több.
Belül megint csak ugyanaz a kép fogad a két Seat modellben, de ez nemigen fog feltűnni másnak, csak aki mindkét típust használja majd. Az Arona egyébként valamelyest túlnő az Ibizán: hosszában 7,9 centi, magasságban 9,9 centi az eltérés a két autó között, ami valószínűleg a belső helykínálatban is érezhető lesz. Erre utal legalábbis, hogy a csomagtér az új modellben már 400 literes, szemben az Ibiza 355 literével.
A motorválasztékot a VW szabvány palettájáról válogatták össze. A benzines kínálat két háromhengeres, ezres TSI motorral indul, 95 és 115 lóerővel. Négyhengeres benzinest az FR változat kaphat, ebbe 1,5 literes, 150 lóerős turbómotor kerül, illetve egyes piacokon kapható lesz a típus 1,6 literes, 110 lóerős szívó benzinessel is. Az egyliteres turbómotorból földgáz-üzeművel is meg lehet majd venni az Aronát, ez lesz a maga 90 lóerejével a kínálat leggyengébb tagja. Dízelmotorból kétféle 1,6 literes négyhengeres alkotja a palettát, 95 és 115 lóerővel.
Bár már most megmutatták, amit képeken és szövegben meg lehet, az Arona forgalmazását csak ősszel kezdik, miután a Frankfurti Autószalonon élőben is megláthatja a közönség. Valószínű, hogy a következő egy-másfél éven belül a Škoda és a Volkswagen is bemutatja saját, hasonló méretű modelljét, jelentősen megnehezítve a piacon jelenleg domináns francia modellek – a Peugeot 20008-as és a Renault Captur – dolgát.