A BMW tavaly ősszel, a Párizsi Autószalonon tanulmányként már megmutatta az X2-est, de a forma jogi védelme miatt közzétett vázlatokon az is jól látszik, hogy hol változtattak érdemben a túlzó koncepció-formán.
A mérges orrkiképzés, a jellegzetes ötszögletű vesékkel, a meredek övvonal és a rejtett kilincses hátsó ajtó például szinte érintetlen formában megmarad, viszont a fényszórók magasabbak lesznek, az első lökhárító szélein kialakított hatalmas légbeömlők helyett pedig jóval visszafogottabb nyílásokat alakítanak ki a sorozatgyártmányon. Szintén új részlet az ajtók alján a műanyag burkolat hatszög-dekorációja, de átalakul a hátsó lökhárító is: a sorozatgyártású autón sokkal visszafogottabb formákat láthatunk.
Az X2 hosszú ideje az első BMW, amelynek a formatervén látszik, hogy van mögötte valamiféle friss koncepció. Nem próbálták megismételni az X4-es és az X6-os kupétetős formáját még egy számmal kisebben, inkább egy lendületes ötajtóst terveztek, amely az X1-es sportosabb, bár nyilván kevésbé praktikus alternatívája lehet. Az az érzésünk, újabb slágermodell van születőben, hisz ez végre egy olyan BMW, amelynek a megalkotásakor nem kellett kalodában dolgozniuk a formatervezőknek, mint az 5-ös vagy az X3-as megrajzolásakor, ennek ellenére semmi nem hiányzik belőle, ami a BMW-ket megkülönbözteti a konkurenciától.
Az újdonság bemutatója már nem lehet nagyon messze: az X2 élőben az őszi Frankfurti Autószalonon lesz látható először, de csodálkoznánk rajta, ha a BMW nem lőné le a poént addig egy nyári virtuális premier keretében.