Új arccal bámul a világba a Ford kisbusza
A Ford lassan öt éve mutatta be a Transit-Tourneo család középső tagját, a Custom-öt, így időszerű volt egy komolyabb frissítés. A leglátványosabb változás az autó új orrkialakítása, amely egyszerűbbnek és letisztultabbnak tűnik, mint eddig, követve a márka személyautóinak stílusváltását.
A fényszórók nagyobbak lesznek, LED-es kerettel, a jelzésértékű hűtőrácsot nagyméretű, hatszögletű nyílás váltja gazdag krómozással, az alsó légbeömlő viszont jóval kisebb lett, mint eddig volt. Az összkép harmonizál a Focus és a Mondeo aktuális arculatával, de emellett a Custom-nek is egységesebb stílust kölcsönöz, bár ez talán az a szempont, amely a legkevésbé érdekes e szegmens vásárlói számára.
Belül a műszerfal teljes átalakulása a legfeltűnőbb eltérés az eddigi változathoz képest. Stílusában talán az új Fiestára emlékeztet leginkább a Custom kialakítása. A drágább változatokba nagy érintőképernyő kerül a középkonzolra, a Ford Sync3 rendszerével, de újak a szellőzőrostélyok, a műszerek, a kormány – szinte csak a váltókar elhelyezése emlékeztet a frissítés előtti változatra.
Műszaki szempontból nincs lényegi változás, ami bizonyos szempontból érthető is: nemrég kapott új motorokat a Custom, a kétliteres Ecoblue dízeleket csak tavaly tavasszal kezdték bevezetni. A Custom háromféle változattal készül, 105, 130 és 177 lóerővel. A felszereltségi szinteket viszont tovább szaporították, új a két csúcsváltozat, a Titanium X és a Sport – az előbbi bőrbelsős, navigációs, fullextrás kivitelt takar, az utóbbi pedig visszafogott optikai tuninggal, dupla csíkos fényezéssel és 17-es alufelnikkel érkezik.