Nem hagyta szó nélkül a Model 3 gyártásindítását a Volkswagen vezérigazgatója. A megfizethető árú villanyautók területén a piacvezető szerep megszerzése a konszern célja.
![vbre](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1775/17756/177569/17756996_227403f199094e27142f94dad92d890d_wm.jpg)
A Tesla pénteken kezdte meg a széles piacnak szánt, viszonylag olcsó Model 3 tömeggyártását. A Model 3 alapára 35 ezer dollár (csaknem 9,5 millió forint), az eddigi Tesláknál jelentősen alacsonyabb és a villanyautó-piacon sem magas ár. A gyártás beindítása kapcsán a VW márkaigazgatója, Herbert Diess elmondta, ebben a kategóriában, azaz a 30 ezer euró körüli villanyautóknál nekik is vannak ám komoly céljaik. Mint mondja, náluk 2020 lesz az áttörés éve az elektromos mobilitásban, akkor kerül ugyanis piacra a VW nagy reménysége, az elektromos ID, a kezdés után nem sokkal pedig szeretnék, ha a szegmens élére kerülnének.
A Volkswagen pénteken bejelentette azt is, hogy együttműködésre lépett a Kuka robotgyártó vállalattal elektromos és önállóan navigáló autók kiszolgálását végző berendezések fejlesztésére. Az egyik ilyen elképzelés például az, hogy a vezetőnek csak le kell majd parkolnia az autót egy megadott helyen, az akkumulátorok feltöltésével járó minden egyéb feladatot pedig már robotok végezik el. A Kuka nemrégiben került a kínai Midea háztartásiberendezés-gyártó vállalat tulajdonába.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)