Háromszázhetven felett száguldott a Lucid szedánja
A gyakorlati jelentősége ugyan egyenlő a nullával, de a figyelem felkeltésére kétségtelenül alkalmas a tény, hogy egy gyártásra szánt elektromos hajtású luxusautó prototípusával elérték a 379 km/h-s sebességet. Igaz, ehhez döntött falú oválpálya kellett, és a szériakocsiban lesz sebességkorlátozás.
Ahogy a Tesla Model S gyorsulási kunsztja is mutatja, a villanymotor egyenletes nyomatékleadásával és nagy teljesítményével sokkal alkalmasabb autók hajtására, mint a belsőégésű motorok. Kiváló példa erre a Lucid Air szedán, amelybe ezer lóerős hajtást pakoltak. Nem csoda, hogy simán eléri a 350 km/h-s tempót – eddig legalábbis úgy nézett ki, hogy ez lehet a határ. Kiderült, hogy messze nem: az Air csak azért nem megy gyorsabban, mert a szoftverben ez a szám szerepel, mint csúcssebesség. Az autó egyik tesztjén azonban kiiktatták a sebességkorlátozást, hogy kiderüljön, mit tud még az Air. Az oválpályán ahol a döntött kanyarokban sem kell igazán lassítani, hamar kiderült: 235,44 mérföld/óra, azaz 379 km/h a kifejezetten sebességtesztekre optimalizált prototípus végsebessége.
Az még egyáltalán nem világos, hogy a villámgyors szedánból egyáltalán lesz-e valami – a legutolsó hírek szerint a gyártás megindításához egyelőre hiányzik néhány százmillió dollár – de az is biztos, hogy a Lucid tervezői biztosan nem terveznek egy 350 km/h-s, vagy afölötti végsebességű autót forgalomba hozni. A baj ezzel ugyanis az, hogy nagy sebességnél drasztikusan megnő a sebesség tartásához szükséges energia mennyisége: háromszázas tempó tartásához több mint kétszer akkora energiafelvétel tartozik, mintha az autó kétszázzal halad, magyarul sokkal gyorsabban merülne az akkumulátor. Az az autótulajdonos pedig, akit a német autópálya szélén hagy a villanyautója, legközelebb aligha megy vissza másikért. Ugyanebből a megfontolásból korlátozzák a Teslák sebességét 250 km/h-ra, pedig a P100D 775 lóerejéből simán futná 300 km/h feletti tempóra.