Leállt a Chevy Bolt és az Ampera-e gyártása
Kénytelen volt meghosszabbítani a kényszerszabadságot a michigani Orion Township gyárban a General Motors. Villanyautóból ugyanis komoly a túltermelés, úgy tűnik, túlzottan optimista becslések alapján lőtték be a kapacitást.
Ebben az üzemben készül többek közt a Chevrolet Bolt, vagy ahogy Európában ismerjük, az Opel Ampera-e is – a típusból jelenleg hatezer legyártott példány vár gazdára. Ez azt jelenti, hogy egy-egy autó átlagosan 111 napot várakozik arra, hogy valaki átvegye, ami kimondottan soknak számít. Különösen akkor tűnik túlzónak, ha hozzátesszük: eredetileg 70 nappal terveztek.
Bár a gyár közleménye szerint az ugyancsak ott készülő Chevrolet Sonic gyenge eladásai miatt döntöttek a kényszerpihenő meghosszabbítása mellett, ebben azért lehet némi csúsztatás. A leállás ugyanis egyértelműen hatással van a Bolt darabszámaira is, hiszen azt máshol nem gyártják. Ráadásul egyes kereskedőknél óriási raktárkészlet áll a típusból: egy Rhode Island-i szalon például mintegy kétszázat hirdet.
Nagyon érdekes ellenpont, hogy Európában viszont nem tudják teljesíteni a megrendeléseket, túl kevés Ampera-e érkezik a kontinensre. Németországban akkora a hiány, hogy magánvásárlóként már most meg kell rendelni az autót ahhoz, hogy 2018-ban átvehessük, de további egyéves csúszás is benne van a pakliban.
Úgy tűnik tehát, hogy a készletek elosztásában nem jeleskedik a GM. A vállalat ráadásul korlátozást vezetett be a villanyautók exportjára is, így egyszerűen nem tudja annyi elektromos autó elhagyni az Egyesült Államokat, hogy az más kontinensek igényeit kielégítse.