Leállt a Chevy Bolt és az Ampera-e gyártása
Kénytelen volt meghosszabbítani a kényszerszabadságot a michigani Orion Township gyárban a General Motors. Villanyautóból ugyanis komoly a túltermelés, úgy tűnik, túlzottan optimista becslések alapján lőtték be a kapacitást.
![](https://kep.index.hu/1/0/1785/17852/178528/17852894_ae7bc0d22c726adfe9ea994fa8ab82d9_wm.jpg)
Ebben az üzemben készül többek közt a Chevrolet Bolt, vagy ahogy Európában ismerjük, az Opel Ampera-e is – a típusból jelenleg hatezer legyártott példány vár gazdára. Ez azt jelenti, hogy egy-egy autó átlagosan 111 napot várakozik arra, hogy valaki átvegye, ami kimondottan soknak számít. Különösen akkor tűnik túlzónak, ha hozzátesszük: eredetileg 70 nappal terveztek.
Bár a gyár közleménye szerint az ugyancsak ott készülő Chevrolet Sonic gyenge eladásai miatt döntöttek a kényszerpihenő meghosszabbítása mellett, ebben azért lehet némi csúsztatás. A leállás ugyanis egyértelműen hatással van a Bolt darabszámaira is, hiszen azt máshol nem gyártják. Ráadásul egyes kereskedőknél óriási raktárkészlet áll a típusból: egy Rhode Island-i szalon például mintegy kétszázat hirdet.
![](https://kep.index.hu/1/0/1785/17852/178529/17852940_8167da165359bd17f23b1a2b95c512a8_wm.jpg)
Nagyon érdekes ellenpont, hogy Európában viszont nem tudják teljesíteni a megrendeléseket, túl kevés Ampera-e érkezik a kontinensre. Németországban akkora a hiány, hogy magánvásárlóként már most meg kell rendelni az autót ahhoz, hogy 2018-ban átvehessük, de további egyéves csúszás is benne van a pakliban.
Úgy tűnik tehát, hogy a készletek elosztásában nem jeleskedik a GM. A vállalat ráadásul korlátozást vezetett be a villanyautók exportjára is, így egyszerűen nem tudja annyi elektromos autó elhagyni az Egyesült Államokat, hogy az más kontinensek igényeit kielégítse.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)