Nem marad céltalan koncepció: 2022-re már a gyártásban lesz az I.D. Buzz, a T1 szellemi utóda. A stílus és a villanyhajtás biztosan marad, de egyelőre rejtély, mi lesz a full önvezetéssel.
A Volkswagen januárban mutatta be az I.D. Buzz-t, ami nem titkoltan a Beetle-nél használt receptet követi: a koncepció is egy régen sikeres modell idővel ikonikussá lett karakterét hasznosítja újra. Egész konkrétan a hippibuszkét is ismert T1-esét. A kisbuszét, aminek Európán túl Dél-Amerikában és az USA-ban is volt pár jó éve a huszadik század közepén, így a nosztalgia-faktorra játszva egész sok piacon tarolhatnának vele a németek. Villanymotorral persze, mi mással.
Az I.D. Buzz a három I.D. koncepció (I.D., I.D. Crozz) egyike. A Volkswagen új generációs villanyautó-szériájáról van szó, amiről talán most még a Volkswagen se tudja, mikor lép át koncepcióból a szériagyártásba. Mindenesetre a sorozat jól láthatóan saját formanyelvet kap, egész másként lesznek ezek villany-VW-k, mint például a E-Golf, ami szintén elektromos Volkswagen, de csak egy modellváltozat, nem önálló modell.
Az I.D. Buzzról korábban az sem volt biztos, hogy lesz belőle piacképes autó valaha. A Volkswagen ugyan belengette, hogy 2025 körül megérhet a szériagyártásra, a most kiderült 2022-es határidő egész konkrétan hangzik. A korábban bejelentett 600 kilométeres hatótávot az akkumulátor-technológia fejlődésével valószínű könnyen hozzák majd, más kérdés, hogy mi változik öt év alatt az önvezető autók körüli szabályozással, mert a koncepció egyik fő erőssége a full önvezetés képessége.