Vadiúj alapmodellt mutat a Ferrari
A Ferrari kilenc éve mutatta be orrmotoros alapmodelljét, a Californiát – ennek fényében nem meglepő, hogy elkészítették az utódját. A Portofino műszaki szempontból nagyon hasonló, mint a turbómotoros California T, de erősebb annál, és a gyáriak szerint a motor gázreakcióján is sikerült javítani.
Az új modell formai szempontból is egyértelműen a California továbbgondolásának látszik. A részletek eltérőek – mindenütt sokkal több a határozott él, mint az elődjén – de az arányok nem változtak érdemben. Az új részletmegoldásokkal ráadásul jobban passzol a típus a Ferrari jelenlegi arculatához: leginkább a 812 Superfast és a GTC4 Lusso részletmegoldásai köszönnek vissza az alapmodellen.
Műszaki szempontból is szoros a rokonság: a California T 3,9 literes turbómotorjának továbbfejlesztett változatát használják a Portofinóban. A blokk ugyanaz, de lecserélték a dugattyúkat és hajtókarokat, valamint átalakították a szívó- és a kipufogórendszert is. Végeredményben a csúcsteljesítmény 560-ról 590 lóerőre, a csúcsnyomaték 755-ről 760 Nm-re nőtt. Az új modell 3,5 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége pedig 320 km/h.
A gyáriak szerint azonban nem ez a legfontosabb fejlődés, hanem hogy sikerült csökkenteni a turbókésedelmet – konkrétan a kategória legjobb gázreakciójáról beszélnek. Szintén új a vázszerkezet – a Portofino teljes egészében alumínium struktúrára épül – de emellett az alapfelszerelés része az elektronikusan vezérelt önzáró differenciálmű és a változó csillapítású futómű is.
Az új Ferrarit a szeptemberi Frankfurti Autószalonon leplezik le, alighanem ott derülnek majd ki a hiányzó részletek, például az, hogy mennyibe kerül majd az újdonság, és hogy mikor kezdődik a forgalmazás.