Elérte a tizenötmillió legyártott autót a Škoda - ha csak a Volkswagen csoport kötelékében töltött éveket nézzük. A cseh kormány 1990 decemberében döntött a vállalat eladásáról, a német óriás 1991 áprilisában véglegesítette az üzletet. Akkoriban mindössze két modellt gyártott a cseh márka: a Favoritot és a Formant - évi 170 ezer példány körüli kapacitással. 1994-ben aztán már VW-technikát is felhasználva jött a Felicia.
A nagy áttörést mégsem ez hozta meg: 1996-ban mutatták be az első generációs Octaviát (korábban egyébként már használta a nevet a Škoda). A Golf IV-gyel közös alapokon nyugvó típus nagy siker lett, a használtpiacon máig keresett, azóta pedig a harmadik generációjánál tart, nem számolva a köztes ráncfelvarrásokat. A legnépszerűbb Škoda címét 5,6 millió eladott autóval érdemelte ki.
A képzeletbeli dobogó második fokára a Fabia került, abból is fogyott négymillió az első széria 1999-es bemutatása óta. Érdekesség, hogy a maga 1,4 milliós eladásával a Felicia még tartja magát a harmadik helyen, de tavasszal már a Superb is átlépte az egymilliót, csak idő kérdése, mikor előzik be a bronzérmest. A csehek amúgy ki is számolták: ha egymás mögé állítanák az eddig legyártott 15 millió autót, több mint 66 ezer kilométer jönne ki - a konvoj bő másfélszer érné körbe a Földet az Egyenlítő mentén.
Tavaly összesen 1,1 millió Škoda talált gazdára mintegy száz ország közt elosztva. A hobbiterepjárók sikerét remélve erre az esztendőre még jobb számokat remélnek.