Harmadszor készül Cupra R változat a Seat Leonból, de a legújabb kivitel is hű marad az elődökhöz: nem csak gyors és erős, de látványos is.
A Seat mérnökeinek nincs nagy mozgásterük, ami a felhasznált technikát illeti. A Cupra R-be is a szabvány kétliteres VW TSI motor egy változata kerül, méghozzá ezúttal egy 310 lóerős kivitel. Ez csupán tíz lóerő többlet a sima Cuprával szemben, és ez is csak a manuális váltós kivitelekhez jár, a DSG váltósak ugyanúgy 300 lovasak lesznek, mint a mezei Cuprák. Ráadásul ehhez a modellhez nem kapni összkerék-hajtást – bár az azonos padlólemezre épülő Golf R-hez jár, sőt, a Seat is kínál ilyet a Cupra kombi változatához – ami ekkora teljesítmény mellett az összes vezetési segédlettel együtt is kőkemény birkózást jelent.
Cserébe a Cupra R vásárlói igazán látványos, rézszínű dekort kapnak az autójukra: ilyen árnyalatú az összes jelvény és felirat, a felnik, a tükröt és az első hűtőnyílások némelyikének pereme is. A ki emiatt rákívánt volna a Leon legerősebb változatára, annak igyekeznie kell: 799 példányt gyártanak összesen az R-ből, egy darabbal sem többet. Akinek viszont kevéssé számít a csomagolás, bármikor vehet VW Golf R-t, amely ugyanezt nyújtja, összkerék-hajtással, és annak a gyártását nem is korlátozzák.