Nem a legbiztonságosabb az Opel villanyautó?
Az EuroNCAP legutóbbi törésteszt-sorozatában kilenc modell vett részt. Az új Ford Fiesta, a Jeep Compass, a Kia Picanto, a Kia Rio, Mazda CX-5, a Mercedes C osztály Cabriolet, az Opel Ampera-e, az Opel Grandland X és a Renault Koleos.
Ezúttal a Kia két típusa, illetve az Ampera-e kapott ötnél kevesebb csillagot. A Picanto és a Rio dupla értékelést kapott: külön vizsgálták az alapváltozatokat és az összes biztonsági felszereléssel ellátott kivitelt. Az alapmodellek három-három csillagot kaptak – itt elsősorban az automata vészfék hiánya húzta le az eredményeket – míg a biztonsági csomaggal ellátott változatok eredménye négy- illetve öt csillag, azaz a Rio egyértelműen az élmezőnyhöz tartozik.
Az Ampera-e négy csillagos eredménye viszont egyértelműen néhány passzív biztonságot érintő hiba eredménye. Az egyik ilyen, hogy az ostorcsapásos nyaksérülés elleni védelem nem megfelelő, valamint frontális ütközéskor viszonylag nagy terhelést kap a sofőr mellkasa és lábszárai, az első utas bal lábszára és a jobb hátsó ülésen ülő utas mellkasa. Ezen felül a két hátsó szélső ülés nem felel meg a gyermekülésekre vonatkozó iSize szabványnak.
Az eredmények alapvetően azt jelzik, hogy az autógyártók komolyan veszik az EuroNCAP vizsgálatokat. Az Ampera-e a Chevrolet Volt európai forgalmazásra átalakított változata, a tervezéskor nyilván az amerikai piac igényei voltak a legfontosabbak - nyilván így maradt ki az iSize kompatibilis hátsó ülés, amely sokat javíthatott volna a gyermekvédelmi pontszámon. A Kia Picanto esetében pedig a kis méret okolható a közepes törésteszt-eredményekért. A supermini kategóriában egyébként is ritka a tisztán öt csillagos minősítés, ilyet eddig csak a Seat Ibiza és most a Ford Fiesta kapott.