Mégane RS: sosem volt ilyen durva
Nem tűnik olyan vadorzónak mint a Golf R, nem annyira polgárpukkasztó mint a Civic Type-R, de méltó kihívó lehet a legújabb Mégane RS. Hosszas pletykaáradat zárult le ma, amikor a Renault Frankfurtban bemutatta a hot hatch harmadik generációját.
A legnagyobb kérdés mindeddig az volt, hogy milyen motor hajtja majd a legkeményebb Mégane-t. A valószínűbb verzió úgy szólt, hogy az Alpine A110 1,8-as turbómotorját építik be, de arról is szó volt, hogy teljesen új kétliterest kap. Az igazság valahol a kettő között félúton van: a Renault állítása szerint vadiúj 1,8-ast fejlesztettek az autóhoz - kérdés, hogy ebben a vonatkozásban a vadiúj kifejezés milyen módosításokat jelent az A110-hez képest. Egy biztos: erősebb lett, hiszen az Alpine-ban 252 lóerőt tudott, itt viszont már 280-at ad le hatezres percenkénti fordulatnál. Csúcsnyomatéka 390 newtonméter.
Váltóból hatgangos kézit vagy hétsebességes duplakuplungos automatát választhatunk majd. Ebben a szegmensben újdonságnak számít az összkerékkormányzás, amit a franciák 4Control néven emlegetnek. Ettől a megoldástól könnyebb kezelhetőséget és nagyobb kanyarstabilitást remélnek. A Cup verzió Torsen-diffit is kap. Konkrét menettulajdonságokról egyelőre nem beszélnek, sem a gyorsulás, sem a végsebesség nem ismert - igaz, utóbbi adatot Patrice Ratti, a Renault Sport főnöke nem is tartja igazán fontosnak.
A külsőt illetően sok meglepetés már nem maradt nekünk, hiszen nemrég leplezetlen képek szivárogtak ki a Mégane RS-ről. Élőben bár kétségkívül dögös ebben a Tonic Orange-narancssárgában, de nem kelti vérengző vadállat benyomását, megtapizni és beleülni pedig nem lehetett. Az orrát szemlélve leginkább a kockás zászlót megidéző motívum különbözteti meg egy GT-től, hátul azonban a méretes diffúzornak és a lekerekített sarkú trapézt formázó, középen kivezetett kipufogóvégnek köszönhetően egyszerűbb a dolgunk.
A Mégane RS egyelőre Sport és Cup változatban lesz kapható, rendeléseket decembertől vesznek fel. Hamarosan azonban bővül a paletta: 2018 végére jön a Trophy is, amely 300 lóerő fölötti teljesítményt tud majd. Hogy a riválisokhoz képest mire lesz képes pályán, illetve az eladásokban, egyelőre a jövő zenéje.