A Toyota európai részlegét vezető Johan van Zyl jelentette be a cég dinamikusabb hibrid modelljeit, amelyeknél a vezetési élményt is figyelembe veszik a fejlesztéskor. Az irányzat első képviselője a Frankfurtban bemutatott C-HR Hy-Power tanulmány.
Az igazgató elmondta, hogy a kétféle hibrid kiegészíti majd egymást a kínálatban. „Az egyik a hagyományos értékeket hozza majd: takarékos lesz és hatékony, akárcsak a jelenleg kínált hibridek. A másik azonos alapokon nagyobb teljesítményt és dinamikusabb karaktert kínál majd.” Valószínű, hogy elsősorban a meglevő hibrid modellek áthangolásával érik el a kívánt eredményt: részint úgy alakítják át a hibrid rendszer vezérlését, hogy a benzines és elektromos motorok gyakrabban dolgozzanak egyszerre, részint a többi főegységet – futóművet, kormányzást – alakítják majd úgy, hogy az autó vezetése közvetlenebb élményt adjon. Azt mondják, a vásárlóik visszajelzései nyomán döntöttek úgy, hogy ebbe az irányba fejlesztik a kínálatot Európában.
Egy lényeges vásárlói visszajelzés, hogy a kontinensen a Toyota eladásának 40%-át adják a hibrid típusok, Nyugat-Európában pedig már majdnem a felét, annak ellenére, hogy típusonként legfeljebb egy hibrid modellváltozatot kínálnak. „A jelenlegi Aurist ötféle hajtásváltozattal kínáljuk. Kétféle benzinmotorral, kétféle dízellel és egy hibriddel. Ehhez képest tízből hatan választják a hibridet. Ezek után joggal merült fel a kérdés, hogy szükséges-e ennyiféle hagyományos motor, vagy érdemes lenne inkább egy második hibrid hajtásláncot felvennünk a palettára.” - mondta Gerald Killmann, a Toyota európai fejlesztési igazgatója. A sportosabb hibrid modelleket valószínűleg a dízelek rovására vezetik majd be, hisz az eladások látványosan csökkennek, amióta több európai nagyvárosban is felmerült a dízelek kitiltásának lehetősége.
A Toyota európai részlege azt ígéri, hogy a sportos hibridekkel kapcsolatosan a jövő év elején árulnak el további részleteket.