- Magazin
- Hírek
- Frankfurti Autószalon 2017
- hankook
- gumi
- gumiabroncs
- abroncs
- frankfurti autószalon 2017
A Hankook újra feltalálta a kereket
Külsőre legfeljebb a mintázatokon látjuk, de a gumiabroncsgyártók is folyamatosan fejlesztenek. Más-más keverékekkel és futófelületekkel igyekeznek biztosítani a megfelelő tapadást a forró nyári aszfalton, a versenypályán, esőben és a csúszós téli utakon. Nem ez a járműipar leglátványosabb szegmense, kivéve, ha valaki úgy gondolja, ideje újra feltalálni a kereket.
A dél-koreai Hankook öt futurisztikus tanulmánnyal készült a Frankfurti Autószalonra. Ezeket a Cincinnati Egyetemmel közösen fejlesztették. A koncepciók azt mutatják, hogyan képzelik el a jövő mobilitásának abroncstechnológiáját.
Az egyik ilyen tanulmány a Magfloat, amely a mágneses mező kiterjedési és forgási elvére épülő jármű. Egyszemélyes, legfeljebb 20 km/h-s sebességgel tud haladni, zárt térben is használható.
A Flexup futófelülete képes megnyúlásra és összehúzódásra is. Ennek köszönhetően akár a lépcsőket is le tudja küzdeni. Sík felületen pedig a síeléskor is használt dőlési alapelvet alkalmazza.
Az iPlay-ben a vezető két hatalmas kerék között ül. A rugalmas felfüggesztési rendszernek köszönhetően nagy sebesség és kanyarodás esetén is optimális teljesítményt biztosít a kerék dőlésszögének megváltoztatásával.
A Shiftrac gumija több abroncscikkelyből áll, ezek képesek az elmozdulásra. Így a korcsolyázáshoz hasonló éles fordulókat és a gyors sávváltást is lehetővé teszik. Ezt a koncepciót az egyre sűrűbben lakott nagyvárosokra próbálták optimalizálni, és az sem véletlen, hogy futurisztikus rendőrautón mutatják be: szerintük a bűnüldözéshez olyan abroncsokra van szükség, amelyekkel gyorsan és könnyen lehet manőverezni.
Az Autobine egy önvezető busz tanulmányváltozata. A jármű hossza az utasok számától függően növelhető vagy csökkenthető további kerekek hozzáadásával vagy eltávolításával. Az intelligens abroncs érzékeli a jármű tömegét, és csatlakoztatja magát a busz alvázához.
Bár a nagyközönségnek hivatalosan csak most, a Frankfurti Autószalonon mutatták meg az öt tanulmányabroncsot, korábban már a Flexup és a Shiftrac is sikerrel szerepelt nemzetközi dizájnversenyeken: előbbi bronzérmes, utóbbi döntős volt az IDEA Awardson. Persze a mindennapokban azért még nem mostanában fogunk velük találkozni.