Így újult meg a magyarok kedvenc prémium-hibridje
Igazán nem panaszkodhat az NX eladásaira a Lexus. Számos országban, köztük Magyarországon is ez a márka legnépszerűbb modellje, itthon ráadásul a legkeresettebb prémium-hibridnek számít. Ennek ellenére sem kerülheti el sorsát, a modellfrissítésnek el kellett jönnie. A fészliftelt NX-et a tengerentúlon már tavasszal bemutatták, ide Európába viszont csak most érkezett meg.
Nagyjából azt az elvet követték, mint a BMW a vetélytárs X3-mal, vagyis igen óvatosan nyúltak a sikeres modellhez. A fényszórók formája nem változott, csak a lámpatest belsején variáltak, és átrajzolták a lökhárító két szélén a légbeömlőket. A jellegzetes, homokórát formázó Lexus-maszkon csak aprót reszeltek, és új ködlámpákat is kapott a crossover. Hátul a lámpákat egy kicsit jobban ráeresztették a csomagtérajtóra, és a lökhárító alsó részén is faragtak.
Belül más Lexus-modellekhez hasonlóan nagyobbra, egész pontosan 10,3 colosra cserélték a központi kijelzőt, és egyszerűsítették az infotainment rendszer kezelőszerveit. Az analóg óra szintén megnőtt, és immár műholdról állítja magát. A bőrök varrását a korábbitól eltérő technológiával végzik, de ezt már tényleg csak az avatott szemek szúrják ki.
Komolyabb műszaki változásokról nincs szó, viszont a szolgáltatásokban igen. Ütközés-figyelmeztetés, távfényasszisztens, adaptív tempomat és sávelhagyás-figyelmeztetés is került a Safety System+ csomagba, ami egyes kiviteleknél alapáras.
A Toyota prémiummárkájának másik lényeges frankfurti újdonsága az LS volt. Igaz, ez is csak a mi kontinensünkön számít újnak, hiszen az Egyesült Államokban már év elején leleplezték. Egyértelműen karakteresebb lett elődjénél, itt kimondottan jól sült el az a bátorság, amivel mostanában a Lexusokat megrajzolják.
A homokóra-maszk már eddig is megvolt az LS-nél, most viszont kapott mellé az eddiginél laposabb fényszórókat. Más Lexus-modelleknél már hozzászokhattunk, hogy a fényszórók alatt afféle pipaszerű lámpák is helyet kapnak - ezek most az LS-re is megérkeztek, de máris egybeolvadtak a nagyobb lámpatesttel. A maga kupés tetővonalával, élekkel és ívekkel megszórt kasznijával élőben is nagyon adja a japán csúcsszedán.
A technikát leginkább úgy lehetne jellemezni, hogy néhol elvettek, máshol hozzátettek. Eddig V8-cal szerelték az LS-eket, most viszont 3,5-ös V6-ra váltottak. Gyengébb mondjuk nem lett, épp ellenkezőleg: az LS500 421 lóerőt tud, míg az előd minden változata négyszáz alatt maradt. Csúcsnyomatéka 600 newtonméter. A két elveszített hengerért cserébe kapunk két plusz fokozatot a sebességváltóba, ami mostantól tízgangos. Über-limuzinhoz méltón néhány meglepetést a felszereltség is tartogat, így például folyóírást is felismer az érintőképernyős rendszer, és megkapjuk a világ jelenlegi legnagyobb, 24 colos head-up display-ét is.
Az európai bemutató amúgy annak ellenére sem volt nagyon kései, hogy az USA-ban már hosszú hónapokkal ezelőtt megmutatták a típust. A forgalmazás ugyanis csak év végén indul meg.