Már a porszívógyáros is villanyautót fejleszt
Eddig viszonylagos csendben zajlott az autófejlesztés a háztartási gépeket gyártó Dysonnál, de a cégalapító, James Dyson most bejelentette a cég új fejlesztési programját.

Mint kiderült, a munkát már 2015-ben elkezdték, és a cégvezető szerint durván a 2 milliárd font – mintegy 711 milliárd forint – a projekt költségvetése. Hogy pontosan milyen lesz a Dyson-féle elektromos autó, arról egyelőre csak annyit árult el a vállalat alapítója, hogy nem szánják olcsónak, nem lesz sportkocsi sem, de gyökeresen eltér majd mindentől, amit eddig az autógyártók elektromos autóként bemutattak. „Nem lenne értelme olyan terméket kínálni, ami úgy néz ki, mint a többieké.” - mondja Dyson, aki a semmiből hozott létre vállalatbirodalmat az 1990-es és 2000-es években.
A fejlesztés alapja egy felvásárlás: a Dyson két éve megvette a Sakti3 nevű apró amerikai céget, amely szilárd elektrolitos akkumulátorok fejlesztésével foglalkozott. A cég annak idején a Li-ion akkumulátorok energiasűrűségének megduplázását, és az áruk megfelezését-megharmadolását ígérte. A Dysonnal pedig a fejlesztéshez szükséges anyagi háttér is megérkezett: a brit cég állítólag egymilliárd fontot költ az öt évesre tervezett akkumulátorfejlesztési programra. Nyilván nem véletlen, hogy a villanyautó bemutatásának tervezett időpontját és az új típusú akkumulátor gyártásának beindítását egyaránt 2020-ra ígérik.
A Dyson még az 1990-es években bukkant fel, sikerét az alapító találmánya, az örvényszűrős porszívó alapozta meg. Porszívóik azóta is dominálnak a piac felső szegmensében, de bővítették is a kínálatot, ám eddig megmaradtak a háztartási gépek piacán. A cég mérete persze össze sem hasonlítható egy nagyobb nemzetközi autógyártóéval – a tavalyi forgalmuk 3,4 milliárd dollár volt, szemben mondjuk a Ford bő 151 milliárdjával – viszont van annyira tőkeerős, hogy akár külső források bevonása nélkül is véghezvigyen egy ilyen fejlesztést és belevágjon a gyártásba. A szilárd elektródás akkumulátor pedig komoly előnyt jelenthet, főleg kezdetben, hiszen ilyen megoldásokkal másutt még csak kísérleteznek.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Mercedes már dolgozik az AMG ONE utódján
Erre utal egy sejtelmes kép, valamint iparági források is.
- Hírek
Most tied lehet az egyik legritkább Mazda MX-5
Csak az Egyesült Királyságig kell érte menned.
- Közélet
Külföldi nyaralásra kötöttem biztosítást, de itthon égett ki az autóm
A biztosító nem akar fizetni, érdemes perelni?
- Hírek
Ősztől nemcsak a gyomrodat, hanem a villanyautódat is töltheted a KFC-nél
Az áramot nem kosárban adják.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Baleset történt a Flórián téri felújításon, fél Budapest elesett
Az sem járt jobban, aki az M3-as autópálya környékén szeretné megközelíteni a fővárost.
- Hírek
Javítják a burkolatot, sávzárásra kell számítani az M0-son
A halásztelki csomópont térségében, az M1-es autópálya irányába.
- Hírek
Íme az uniós terv a feltápászkodásra, Magyarországnak is jó lehet
Uniós hátszelet kaphat az akkumulátorgyártás.
- Tesztek
Joggal lehetett volna az Év AutójaTeszt: KIA EV3 Long Range Earth Plus
Tisztességes valós hatótávjával máris felfelé lóg ki a sorból, és ez nem minden.
- Hírek
Ennél menőbben nem lehet megünnepelni a Porsche 912 hatvanadik születésnapját
A magyar KAMManufaktur kitett magáért.
- Hírek
Nem lehet leszoktatni az embereket az autózásról, ezt már a környezetvédők is látják
Meglepő mondás a fő környezetvédőtől. Kérjük vissza a szedánokat!
- Hírek
Külön sávot kapnak a telekocsik és buszok a párizsi körgyűrűn
Csak a hétköznapi csúcsidőkben.
- Hírek
Új elektromos modelljéről tett közzé fotókat a Mercedes
Az elektromos SUV még álcázva futja a tesztköröket, de a lényeg már látszik.
- Közélet
A gatyáját is kifizette olvasónk, pedig ha OT rendszám, akkor kedvezményes biztosítás!
Az OT plakett kiváltásával automatikusan jár a kedvezményes KGFB is. Csak az időzítés nem mindegy.
- Tesztek
Az egyik Yaris széttép, a másik meg ritkább, mint egy Bugatti
Bő 20 évvel ezelőtt is volt turbós Toyota Yaris, de az nem volt annyira brutális, mint napjainkban.
- Hírek
Magyarországra érkezik a Chery második modellje, pedig még az elsőt sem láttuk
A Tiggo 7 és a Tiggo 8 az idei év második feltől lesz kapható.
- Tesztek
Jönnek a fiatalok, de a V12 örökBemutató: Rolls-Royce Ghost és Cullinan Series II
- Hírek
Másfél milliárd eurós hátbaszúrást kapott a Maserati
Et tu, mi fili, Stellantis?
- Hírek
Trump vámjai miatt akár 4,5 millió forintos áremelkedés jöhet az amerikai autópiacon
A vámok emelése kéz a kézben jár az árak emelkedésével, amely az autóiparban járhat a legsúlyosabb következményekkel.
- Hírek
Minden negyedik ellopott autó Toyota Land Cruiser volt Japánban
A tízes toplistán csak Toyoták és Lexusok vannak.
- Hírek
Extra pénzért árulna utólag aktiválható hatótávot a Rivian
Ez úgy lehetséges, hogy a Large+ akkumulátor teljesen megegyezik a Max változattal, ám előbbi kapacitását szoftveresen korlátozták.
