Bár a világ a Lexust ismeri a Toyota luxusmárkájaként, van egy sokkal patinásabb luxusmodell a kínálatukban, a Crown, amely a tizenötödik generáció bemutatásához közelít.
Nehéz megállapítani, hogy a Crown márka-e vagy típus. Toyota jelvény mindenesetre nincs rajta: akár a Mustangnak, a japán luxusmodellnek is saját logója van, egy stilizált korona. Ami érthető is, hiszen ez nem az a népautó, mint a Yaris, a Corolla vagy a Camry: ez Japánban az, ami Németországban az Audi, BMW vagy Mercedes kínálat teteje.
Az autó méretei alapján inkább a felső középkategóriába tartozik: az egyelőre tanulmányként bemutatkozó újdonság hossza 4,9 méter. A típus legnagyobb újítása, hogy a szabvány TNGA alkatrész-készlet köré építették, ami egyben a Toyota platform rugalmasságát is jelzi: ez most egy hátsókerék-hajtású alkalmazás, míg korábban elsősorban kisebb, fronthajtású autókat építettek erre az alapra. Az egységes struktúra állítólag alacsonyabb tömeget és kedvezőbb menetdinamikát ígér.
A forma egészen hátrahúzott tetejével halványan a Jaguar XJ-re elmékeztet, viszont részleteiben egész más a forma. Sokkal több rajta az él, az óriási trapéz-hűtőmaszk mellett pedig az Audi A8-as orra is szerénynek hat. A legmeglepőbb azonban az, hogy a Lexus típusaival, például a hasonló méretű LS-sel halvány rokonságot sem mutat. A japánok ismét bizonyítják, mennyire fontos számukra a hazai piac, hisz egy önálló modellt fejlesztettek, amelyet Japánon – és persze a használt japán autók hagyományos piacain, amilyen Új-Zéland és India – kívül még csak látni sem nagyon fog senki.
A műszaki részletekről egyelőre hallgat a Toyota, de valószínű, hogy maradnak a korábban már bevált négyhengeres turbós, illetve hibrid benzinmotorok, valamint a 2,5 és 3,5 literes szívó V6-osok, amelyeket az aktuális Crownban is alkalmaznak. Úgy tudjuk, a szériaváltozatot valamikor 2018 közepe táján mutatják be, akkor nyilván többet mondanak majd a részletekről.