A7: még mindig a legszebb Audi?

2017.10.20. 11:08

Ismét tanúi lehetünk annak, ahogy a német luxusmárka tervezői valami újat készítenek, lehetőleg úgy, hogy ez senkinek ne tűnjön fel. Az új A7-est látva egyértelmű, hogy egy A7-est látunk, de hogy ez már a második generáció, az leginkább a részletekből derül ki.

Pedig ez nem valami spórolásból elkövetett modellfrissítés. Újak a műszaki alapok, az A8-asból már ismert, vegyes építésű MLB Evo padlólemezre váltottak itt is. Alaposabban megnézve a képeket már egyértelmű, hogy egy közös lemezdarabka nem maradat. Az új A7 tetővonala laposabb ívű, az ablak sziluettje kecsesebb, a túlnyúlásai rövidebbek. Ez egy másik autó, de ezt első pillantásra inkább csak érezni lehet mint biztosan tudni. Az orr-rész persze markánsan új, de csak azért, mert ez az egységes hatszög-hűtőmaszk lényegében kötelező eleme minden új Audinak. A legmarkánsabban az autó hátulján látszik a változtatás szándéka: az egymással középen összekötött, befele keskenyedő hátsó lámpákhoz hasonlót eddig nemigen láttunk az Audi kínálatban – inkább a Lexus IS jut róluk az ember eszébe. Az összhatás mindezzel együtt még mindig a legerőteljesebb az Audik között: az új A7 is igazán látványos darab, sokkal inkább, mint akár az A6-os, akár az A8-as.

Érdekes, hogy bár az Audi általában bőséges motorválasztékot kínál, az A7-est csupán egyetlen motorral kínálják, az A8-asból már ismert 340 lóerős, háromliteres turbómotorral. Az autót ezzel a V6-ossal A7 55 TFSI-nek hívják majd, és a benzinmotoron kívül egy 48 voltos enyhe hibrid rendszert is tartalmaz majd. Ez lehetővé teszi, hogy 55 és 160 km/h között, állandó tempónál a benzinmotor időnként teljesen leálljon – ilyenkor a sebesség tartásához szükséges teljesítményt teljes egészében a kis villanymotor biztosítja. Emellett a stop-start rendszer sem csak álló helyzetben működik: akár 22 km/h-nál leállhat a benzinmotor. A hibrid rendszer az Audi szerint durván 0,7 liter benzint spórolhat meg átlagban. A 4,97 méter hosszú, 1,91 méter széles és 1,42 méter magas autó fogyasztása az NEDC-ciklus szerint 6,8 liter száz kilométeren, szén-dioxid-kibocsátása pedig 154 g/km, ami egy ilyen nagydarab, benzines járműtől kirívóan jó értéknek tűnik.

Azt egyelőre nem tudni, hogy milyen mértékben tervezik később bővíteni a motorválasztékot, de egyáltalán nem lepődnénk meg rajta, ha készítenének belőle V8-as változatot, sőt, szép csendben talán egy dízelt is bevezetnek majd, ha lesz rá igény. Ugyanakkor a többségnek nyilván megfelel majd a háromliteres biturbó hathengeres dinamikája: ezzel is 5,3 másodperc százra gyorsulni, és a végsebességet is elektronika korlátozza 250 km/h-ra.

Az A7 természetesen megkapja az A8 lényeges műszaki újításait. Az összes hagyományos műszert és a legtöbb nyomógombot három képernyő váltja ki itt is, és az A8 vezetés-segítő rendszereit is bevetik az óriás-kupéban. Háromféle csomagot kínálnak majd az autóhoz Park, City és Tour néven: az első automata parkolást, a második városi, a harmadik városon kívüli vezetési segítséget ígér. Aki mindhármat beszerzi, az összesen 39 kisebb-nagyobb vezetést segítő rendszert kap az autójába.

Az A7 55 TFSI Quattro S-Tronic – jelenleg az egyetlen ismert változat ez – jövő februárban érkezik, az ára Németországban 67 800 euró lesz.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.