A CS (nem csé, cées) a BMW-nél hagyományosan valami nagyon sportosat jelöl. Ezúttal sincs másképp: már a nyár folyamán elkészült az M4 CS, és most a négyajtós M3-as is megkapja ugyanezeket a módosításokat. A motor erősebb, a karosszéria könnyebb lett, és az autó tömegközéppontját is sikerült lejjebb vinni valamelyest, ami jobb dinamikát és kanyartulajdonságokat ígér.
Az nem nagy csoda, hogy a háromliteres turbós hathengeresből elő tudtak csalni 460 lóerőt: simán lenne abban még további száz ló, ha az M részlegnél úgy döntenének. Sokkal nagyobb eredménynek tűnik, hogy az autót 110 kilogrammal könnyebbé tudták tenni, amihez több karosszériaelemet is szénszálas műanyagból készítenek a CS számára. Mindezeknek, és a hétfokozatú, dupla kuplungos váltónak köszönhető, hogy akár 3,9 másodperc alatt elérhető a százas tempó, az viszont csak elhatározás kérdése volt, hogy a sebességkorlátozót a megszokott 250 helyett 280 km/h-ra állították.
Mindemellett az alapfelszereltség része az adaptív csillapítású futómű és az aktív differenciálmű is – ezeket a mezei M3-asokhoz extraként lehet rendelni – ahogy a négy végű kipufogórendszer is. Emellett a típushoz terveztek kétféle árnyalatú bőrrel bevont üléseket, és a Harman Kardon hifi is ott lesz minden egyes CS-ben.
Ilyenből azonban nem lesz sok: összesen 1200 példányt gyártanak, és ennek több mint a felét Európán kívül tervezik eladni. Németországban egy-egy példány ára 81 400 euró – 25,4 millió forint – lesz, de így sem kételkedünk benne, hogy a szállítások jövő márciusi beindításáig minden egyes példány gazdára talál majd.