Újabb puttonyos csoda mutatkozik be Latin-Amerikában. A Cronos a nálunk is kapható Tipónál egy számmal kisebb, a korábban bemutatott ötajtós Argo típuson alapul, és műszaki szempontból frissebbnek ígérkezik, mint a legtöbb európai Fiat.
Nem újdonság, hogy a Fiat Latin-Amerika számára külön modellválasztékot fejleszt. Az viszont egyre nehezebben érhető, hogy miközben a Puntónak gyakorlatilag nincs utódja Európában, és a motorválaszték is egyre elavultabbnak tűnik, az amerikai kontinens déli felén a frissen fejlesztett modellekbe vadonatúj fejlesztésű motorokat építenek. Az ezres háromhengeres és 1,3 literes négyhengeres Firefly motorok közül a Cronosba csak a nagyobbik kerül be – ez itt 109 lóerős – illetve az 1,8 literes, 139 lóerős E.torQ nevű motor, amely az első generációs Miniből ismert Tritec motor kései utódja. A kétféle motorhoz kétféle sebességváltó választható, ötfokozatú manuális, vagy hatsebességes hagyományos automata.
A Fiatnak komoly tervei vannak a Cronosszal: csak Brazíliában 300 ezret szeretnének belőle eladni éves szinten, és Argentínában is elsütnének további 100 ezret. Emellett úgy hallani, Indiában is bemutatkozik a típus, és az sem elképzelhetetlen, hogy egyszer csak Kínában is elkezdik gyártani. Arról viszont egy szó sem esett eddig, hogy Európának akár csak a közelébe hoznák. Ez mondjuk nem feltétlen baj, mivel a Cronos a nagyobb csomagtartó miatt elég ügyetlen arányú lett. Az viszont továbbra is nehezen érthető, hogy miért nem készül európai változat az Argóból: egy Punto-utódnak valószínűleg nagy hasznát látná az olaszok itteni kínálata.