Autó, amely elférhetne a sorok között
A feladat az volt, hogy dobják el a megszokott megoldásokat, és úgy tűnik, ez sikerült is. Egyelőre nehéz megítélni, hogy a keskeny szerzet, amely úgy dől be a kanyarba, mint egy motorkerékpár, a gyakorlatban mennyire válna be, de szokatlannak szokatlan, ahhoz nem fér kétség.
A Tilting Light Vehicle Concept mindössze 2,4 méter hosszú, 85 centi széles, hátrafelé billenő ajtókon át közelíthető meg az utastere, és bár négykerekű, a látvány inkább emlékeztet egy zárt robogóra, mint autóra. Aki a kis méretek alapján azt gondolná, hogy egyszerű megoldásokra épül a tanulmány, az téved. A karosszéria dőlését hidraulikus elemek szabályozzák, a rugózás pedig hidropneumatikus elven működik.
A hajtásrendszer egy 42 lóerős egyhengeres benzinmotorból és a hozzá kapcsolt 48 voltos hibrid rendszerből áll. A jármű egy töltéssel 300 kilométert tehet meg, ebből maximum 70-et tisztán elektromos üzemben. A csúcssebessége mindössze 130 km/h, de ez valószínűleg nem a hajtásrendszer korlátainak köszönhető, valószínűbb, hogy eddig a tempóig garantálható a jármű stabilitása, és a kedvező fogyasztás.
Bár a koncepció érdekes, kevéssé valószínű, hogy eljutna a szériagyártásig. Az eddigi tapasztalatok legalábbis azt mutatják, hogy az egymás mögött elhelyezett ülésekkel rendelkező autókat nehezen fogadja el a közönség, még akkor is, ha jelentős előnyöket kínálnak: a kisebb homlokfelület miatt alacsonyabb fogyasztást, a keskeny felépítés miatt egyszerűbb parkolást, sőt, dugóban akár a sorok közé is merészkedhetne egy ilyen szerkezet, mint a motorkerékpárok. A korlátozott helykínálat, és a gátolt kommunikáció sofőr és utasa közt, és a használati értékhez mérten magas előállítási költség azonban eddig mindennél erősebb ellenérvnek számított.