Zabálják az új Leafet Európában
Idén ősszel mutatta be hivatalosan is a Leaf új generációját a Nissan. A japánok villanyautója ugyan sokkal szebb nem lett, mint eddig volt, de legalább többet megy egy töltéssel és erősebb is. Japánban már a forgalmazást is megkezdték, Európában viszont egy keveset még várni kell rá. A megrendelések mindenesetre pörögnek.
Eddig már tízezren adtak le előrendelést a Leafre – az igényt személyesen a kereskedésekben és online is benyújthatták a vevők. A 7,7 millió forintos villanyautóból készül egy limitált széria is: az első 1500 példány a 2. Zero sorozatba tartozik. Az európai megrendelőknek februárig kell várniuk, az első elkészült autókat akkor szállítja le a gyártó.
A Leaf egyébként már eddig is a legeladottabb tisztán elektromos autó volt, az előző generáció több mint 280 ezer példányban készült. Az újnak már teljesen más a helyzete, hiszen míg elődje kevés konkurenssel küzdött, addig most már egyre több gyártó kezd villanyautó-gyártásba, egyre több a vetélytárs.
Érezték ezt a Nissannál is, és igyekeztek minden szempontból kívánatosabbá tenni a Leafet. A formaterv ugyan továbbra sem gyönyörködteti a szemet, de legalább erősebb lett és nagyobb hatótávval is bír az új modell. Másfél tonnás kaszniját 147 lóerőnek megfelelő teljesítményű villanymotor cipeli, 40 kilowattórás akkucsomagjával pedig az EPA mérések szerint 240, NEDC-ciklusban 378 kilométert tud megtenni egy töltéssel. Hogy a való élet mit mutat majd, kérdéses, de az elődhöz képest biztosan van némi előrelépés (EPA: 172 km).
Ha pedig már villany-Nissan: ugyanezt az akkupakkot kapja meg az e-NV200 kisáruszállító is, amelynél az NEDC-ciklus szerint 280 kilométeres hatótáv az ígéret. Közben megmaradt a közel 3500 literes raktér, de a munkavégzés is mindenképpen hatékonyabb, ha ritkábban kell töltögetni.