A Porschénál már jó ideje dolgoznak a márka első teljesen elektromos sportkocsiján, a Mission E-n. A J1 belső kódnéven fejlesztett modellről szép lassan szivárognak az információk is, most például a teljesítményadatok kerültek nyilvánosságra.
Biztosra persze nem mehetünk, de a jó összeköttetésekkel rendelkező szabadúszó újságíróra, Georg Kacherre hivatkozva több lap is azt írja, három teljesítményszinttel is készülhet a Mission E. Az első tengelyre mindegyiken egyforma, 218 lóerős villanymotor kerül, 300 newtonméteres nyomatékkal (rövid időre akár a 440 is meglehet).
A hátsó tengelyt hajtó motor jelenti majd a különbséget, így alakul ki a három különböző rendszerteljesítmény. Az alapkivitel 408 lóerős, a közepes 543, míg a legerősebb 680 lóerőt tudhat. Kérdés, hogyan jelölik majd ezeket. Nem kizárt, hogy a közepes az S, a csúcs a Turbo elnevezést kapja – még ha utóbbi meglehetősen furcsán is hangzik egy elektromos autó esetében.
A menetteljesítményekről egyelőre annyit sejteni, hogy az alap Mission E is három másodperc körül gyorsul majd százra, végsebessége 250 km/h lehet. Vegyes használatban igen optimistán 480 kilométeres hatótávot ígérnek, de rendesen taposva nyilván ennek csak a töredékét tudjuk majd megtenni.
Mindenesetre a teljesen biztos információkra a Mission E teljesítményéről és valós körülmények között elérhető hatótávjáról még várni kell. A teljesen elektromos Porsche leghamarabb is csak 2019-ben érkezhet, de inkább a 2020-as bemutató tűnik valószínűnek.