Tavaly találkoztunk először a Vanderhall névvel: az aprócska amerikai manufaktúra a Venice nevű ultrakönnyű, minimalista háromkerekűvel mutatkozott be, most pedig ugyanennek a járműnek az elektromos változatát leplezték le Las Vegasban, a CES közönsége előtt.
A Vanderhall az újdonságnak az Edison² nevet adta, de az elnevezésen túl alig jelzi valami, legalábbis ránézésre, hogy ez itt az elektromos változat. A motorháztető eltérő kialakítása az egyetlen jele, hogy valami változott a Venice-hez képest. Pedig az eltérés jelentős: az 1,4 literes, 180 lóerős Ecotec turbómotor helyett egy ugyanilyen erős villanymotor hajtja a gépet, amelyet egy 30 kWh-s Li-ion akkumulátorcsomag táplál. Érdekes, hogy a gép alig hízott valamit az új hajtáslánccal: 635 kilót nyom, ami csupán 12 kilóval több, mint a benzines változat üres tömege. Ennek megfelelően jó a gyorsulása is: 4 másodperc alatt van meg a 96 km/h, ami nem rossz, különösen úgy, hogy itt alig választja el valami a sofőrt és utasát az úttesttől, ami rengeteget növel az élmény közvetlenségét.
Az Edison² nem sokkal drágább, mint a Venice: 34 950 dollárt, azaz nagyjából 9 millió forintot kérnek érte, ami abszolút értékben persze még mindig elég sok. Ha azt nézzük, hogy lényegében ugyanennyiből Tesla Model 3-ast is lehet rendelni, miközben a Vanderhall használati értéke gyakorlatilag nulla, egész értelmetlennek tűnik a dolog. Viszont ha onnan nézzük, hogy ez egy környezetbarát hobbitárgy, amihez hasonlót kevesen készítenek, ráadásul 320 kilométert elmegy egy töltéssel, akkor egy picivel talán kedvezőbb a kép.
Hasonló elektromos járművet csak egyet ismerünk, a Morgan EV3-asát, de az hasonló áron lassabb, rövidebb hatótávolságú, és a tervek szerint később is érkezik a piacra. A brit háromkerekűt csak 2018 őszén kezdik gyártani, míg a Vanderhall gépe állítólag már a nyár folyamán elérhetővé válik.