Corvette V8 nélkül? Lassú így sem lesz

2018.01.12. 15:17

Éppen zajlik a Consumer Electronics Show (CES) vagyis a legnagyobb éves tech kiállítás. A legtöbb cég szoftverekkel, hardverekkel, vagy különböző szórakoztatóelektronikai eszközökkel jelenik meg, viszont mivel az elektromosság egyre inkább teret nyer az autóiparban, egyre több autós vonatkozású kiállító. Itt van például a Genovation nevű műhely elektromosra átépített Corvettje.

A marylandi cégnél öt mérnök dolgozik, a Corvette első prototípusát még egy Z06-os, előző generációs Corvette-ből építették, de a most bemutatott GXE modelljük már a ma kapható C7-es átalakított változata. Nem kell elsiratni a V8-ast, a GXE végsebessége 336 km/óra, és a klasszikus 402 méteres gyorsulási táv végén 305-tel lépi át a célvonalat, ami világrekord az elektromos autók kategóriájában. A két villanymotor együttes teljesítménye több mint 800 lóerő, míg a nyomatékuk 950 newtonméter. Ez egy 3 másodperces 0-100-ra elég, annak ellenére, hogy az autó elég nehéz lehet, viszont a hatótáv kifejezetten reálisan hangzik, erre 280 kilométert ígérnek. 

Érdekes, hogy a megfelelő súlyelosztás érdekében egy villanymotort az eredeti motor helyére, egyet pedig hátra építettek be, amelyek egy közös tengelyen keresztül hajtják a hátsó kerekeket, egy hatsebességes kézi váltó közbeiktatásával. Utóbbi kifejezetten szokatlan megoldás, hiszen a villanymotor nyomatéka nem teszi szükségessé a váltót, valószínűleg az a magyarázat a beépítésére, hogy így nagyobb végsebesség érhető el. 

A GXE persze nem lesz népautó, egyrészt mindössze 75-öt készítenek belőle, másrészt 750 ezer dollárt kérnek érte úgy, hogy a pénz mellé még egy donor Corvette-et is vinni kell.