Ezer lóerős szörnyet mutat a Toyota
Brutális szupersportkocsi-tanulmányt mutatott be a Tokiói Autószalonon a Toyota. A GR Super Sport névre keresztelt ezer lóerős szörnyeteg Le Mans-i technikát használ. Az persze messze nem újdonság, hogy a versenysportból szivárognak le technikai megoldások utcai autókba is, de az utóbbi időben mintha néhány gyártó azt tekintené kihívásnak, hogy mennyire tudja közel vinni a csúcstechnikát a közúti használathoz. Ott van például a Mercedesnél a Forma-1-es turbómotorral szerelt Project One, az Aston Martinnál meg a Red Bull Racinggel közösen fejlesztett Valkyrie.
A GR Super Sport technikája a World Endurace Championship futamain és a Le Mans-i huszonnégy óráson is használt LMP1-es TS050-ével rokon. A hasonlóság nemcsak a külsőben merül ki, hanem a hajtásláncon is megfigyelhető. Egy hibrid rendszer részeként ott van ugyanaz a 2,4 literes, 90 fokos hengerszögű, ikerturbós V6-os, mint a versenyautóban. A rendszer összteljesítménye itt kereken ezer lóerő. További adatokat, menettulajdonságokat még nem közöltek, de ez már önmagában is igen félelmetesen hangzik.
A forma nemcsak szokatlannak tűnik, de valóban tartogat némi érdekességet. Például azt, hogy a kipufogókat ott vezetik ki, ahol normális esetben a hátsó szélvédő lenne. Hátrafelé ugyanis nem üvegen, de még csak nem is hagyományos tükrök segítségével lát a pilóta, hanem kamerák képét figyelheti. A 18 colos felniken 330 milliméter széles gumik feszülnek.
Természetesen egyelőre csupán tanulmányról van szó, de a vállalat elnöke, Toyoda Akio már maga is beszélt arról, hogy fontolgatják egy hibrid szupersportautó gyártását. A Toyota háztáji tuningcége, a Gazoo Racing első embere, Tomojama Sigeki szerint pedig az is egyértelmű cél, hogy különböző versenyautókból fejlesszenek utcai modelleket. Ha tehát a közeljövőben nem is látjuk viszont az utcán a GR Super Sportot, a koncepció megágyazhat akár egy hasonló, ám sorozatgyártású sportkocsinak is.