A Volvo volt az egyik első gyártó, amely bejelentette, hogy 2019-től minden eladott autójukban lesz elektromos motor. A közeli jövőben még több elektromos fejlesztést terveznek, ám hosszútávon a hidrogén cellában látják a megoldást.
A hidrogén cellát nem a hajtómű önálló elemeként képzelik, hanem amolyan hatótáv-növelő lesz egy nagyobb kapacitású akkumulátor mellett. Ez eltér a Mercedes megoldásától, a német gyártó a GLC F-Cellt egy hidrogéncellás rendszert egészítik ki egy 13,8 kWh-s akkuval, a Volvónál ez fordítva történne. A svédekhez tartozó Powercell nevű cég már tesztel egy 20 kW-s egységet, amelyet akár a mostani hibrid rendszerbe is be lehetne illeszteni, ezzel eggyel közelebb kerülve a károsanyag-kibocsátás nélküli közlekedéshez.
Bjorn Annwall, a cég marketingese viszont elmondta, hogy bár ígéretes a technológia, sokat kell mg dolgozni rajta. Szerinte leghamarabb 2027-ben válik alkalmassá arra, hogy hétköznapi körülmények között is bevethető legyen.