Hatvanéves új sportkocsikat épít a Jaguar
A D-Type igazi legenda a Jaguar történetében: ezzel a típussal nyert meg a márka három Le Mans-i 24 órást 1955 és 1957 között, és mivel csupán 75 példány készült, a típus igazi ritkaságnak számít. Ám épp ettől nagy üzlet a brit gyártó számára újra gyártásba venni a típust.
Nem ez az első alkalom, hogy a a Jaguar régi, a tervekben szereplő, de le nem gyártott autókat készít eladásra. Korábban a Lightweight E-Type és az XKSS típusokból is készítettek egy-egy hasonló kis sorozatot az eredeti technológia felhasználásával, és úgy tűnik, eléggé bejött az ötlet üzletileg is ahhoz, hogy a D-Type-pal folytassák. Ebből a modellből a gyáriak szerint eredetileg 100 példányt terveztek készíteni, de miután a cég visszavonult a versenyzéstől 1957-ben, az utolsó 25 példányt már nem gyártották le.
A legsikeresebb Jaguar sportkocsik egyike mai szemmel nézve különös szerzet: könnyű alumínuium karosszériájának köszönhetően a tömege csupán 875 kilogramm volt, az orrában viszont egy 3,45 literes hathengeres soros motor dolgozott. A 250 lóerő feletti teljesítmény révén akár 4,2 másodperc alatt elérhette a százas tempót, a végsebessége pedig 260 km/h felett volt. Ezt a típust már tárcsafékek lassították – a Jaguar az elsők között alkalmazta ezt a megoldást – viszont a váltója csupán négyfokozatú, a hátsó felfüggesztése pedig merev tengelyes volt.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a Jaguar mekkora összegért kínálja majd az újragyártott D-Type példányokat, egyelőre csak annyit árultak el, hogy egymillió font (azaz 350 millió forint) feletti árra lehet számítani, ami nem is csoda. Az eredeti példányok ennél még sokkal drágábbak: az utóbbi években 2 millió font alatt már nemigen adtak el ilyen autót, és az 1955-ös Le Mans győztes példányért több mint 15 millió fontot fizettek két éve. Magyarul egymillió fontért is dömpingárban lenne a frissen gyártott klasszikus.