A franciak kompakt modellje valószínűleg konkrét utód nélkül fejezi be a pályafutását. Azt is elmondták, miért.

A Citroën kompakt modellje 2004-ben vegyes érzelmekkel kezdte a pályafutását. Formai szempontból óriási ugrás volt az előd Xsarához képest, azonban a megbízhatóságon elvérzett a típus, sokak számára lett rossz emlék a C4.
A második generáció már sokkal jobban sikerült, de kiöltek belőle minden érdekességet is, hogy helyet csináljanak a DS4-esnek. A C4 szép lassan beleszürkült a kínálatba. A hányattatások ellenére remekül fogyott a típus, több mint 3 millió példány kelt el belőle.

Mára a piac átalakult, megnövekedett az SUV-k iránt érdeklődés, így a ciklus során megjelent crossover, a C4 Cactus is jobban fogyott a sima C4-esnél. A helyzet tavaly tovább bonyolódott az Opel megvásárlásával, így a PSA-konszern már négy kompakt modellt (C4, DS4, 308, Astra) versenyeztetett házon belül.
A franciák végül a C4 gyártásának befejezése mellett döntöttek. A típus kiszolgálta az idejét, hét évet töltött a piacon, de nem lett volna értelme az utódlásának. A döntésnek már megágyazott a Cactus októberi modellfrissítése is, ahol a márka bohócautója megszabadult néhány vicces részlettől, annak érdekében, hogy hatékonyabban tölthesse ki a C4 által hagyott űrt.
Varázsszőnyeg lesz a C4 Cactus?
A Citroën részéről pontosan ezt ígérik: példátlan kényelmet, amit elsősorban az új csoda-futóműnek tulajdonítanak.
„Szerettünk volna kicsit visszavenni az SUV-elemekből, hogy sokkal hagyományosabb kompakt kinézete legyen a Cactusnak. Ezzel akartuk elkerülni, hogy vásárlókat vegyen el a C3 Aircrosstól. A vásárlóink kedvelik a crossovereket, de külön a C4 Cactust is.”– mondta Xavier Peugeot, a Citroën termékfejlesztési igazgatója. Peugeot azt is kihangsúlyozta, hogy a Citroënnél továbbra is szeretnének érdekes autókat gyártani, így sokkal inkább szükségük volt a Cactusra, mint a C4-re.
A Citroën C4-est raktárról még értékesítik, azt azonban nem árulta el a márka, hogy mi lesz a DS4 sorsa.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Kamu váltóval érkezhet az első elektromos Ferrari
A rendszer a gázpedál állása, valamint egy virtuális sebességfokozat alapján számolja ki a villanymotor nyomatékát.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
