Szakíthat a dízelekkel, és a közeljövőben az elektromos- és hibridhajtású járművekre koncentrálna francia lapértesülések szerint a PSA csoport. Ez meglehetősen merész döntés lenne a jelenlegi körülmények között, ugyanis a vállalatcsoport eladásainak 47 százalékát a dízelek adják.
A franciák éppen most vezetik be az új 1,5-ös HDI dízelmotort, amelyet elsőként a fészliftes 308-as kapott meg, később több Peugeot-ban, Citroënben és Opelben is használják majd. Nem kizárt ugyanakkor, hogy ez lesz a PSA utolsó dízelmotorja. Patrice Marez, a cég hajtásláncokért felelős vezető szakembere elmondta: kimondottan sokba került a fejlesztés, részben azért mert már az új, szigorúbb normáknak is meg kell felelni.
A PSA csoport most éppen a Push to Pass néven futó stratégiát nyomja, amelynek jegyében néhány éven belül már összes legyártott autójuk fele elektromos vagy hibrid lenne. Az idei Detroiti Autószalonon Carlos Tavares vezérigazgató még tovább ment: 2025-re a teljes villanyosítást tűzte ki célul. Ezzel a törekvéssel áll összhangban a tavaly felvásárolt Opel közelmúltbeli bejelentése is: 2020-ban bemutatják az első teljesen elektromos Corsát. Náluk amúgy 2024 a céldátuma annak, hogy minden modelljükből készüljön villany vagy konnektoros hibrid.
Eközben a Nissannál egészen másképp látják a dolgokat: szerintük 2025 még nem a teljes villanyosítás, hanem az elektromos autók áttörésének éve lehet. Akkor érhetik el ugyanis az árak a hagyományos üzemanyaggal hajtott autók szintjét. Daniele Schillaci, a japán vállalat alelnöke a Financial Times-nak elmondta, várakozásaik szerint akkor már nem lesz szükség állami támogatásokra ahhoz, hogy megérje a villanyautó mellett döntetni.