Nyolcadik éve van piacon a jelenlegi Toyota Auris, a ráncfelvarráson is túl van már. Most nem csak az autó sziluettjével csábítanak, de a várható technikát is felvillantják.
Már csak az alapján, ami a sziluettből látszik, jóval izgalmasabbnak tűnik a formavilág, mint eddig. A fénykép alapján elöl-hátul ledes lámpatesteket kap az új autó, és valószínűnek tűnik egy kétszínű fényezés megjelenése is. További érdekes megoldás, hogy a visszapillantó konzolja nem az A oszlop tövében, hanem az ajtón kapott helyet, így kisebb lehet az a terület, amit más autókon kitakar a vaskos visszapillantó talapzat.
Az Aurisszal érkezik egy új kétliteres motor is, a Dynamic Force fantázianevű négyhengeres hatékonyabban üzemel, mint bármilyen korábbi Toyota benzinmotor. Ennek a hatásfoka akár 40% is, lehet, míg a hibrid rendszerrel kiegészített változatnak 41%-ot ígérnek. Nem kizárt, hogy ebben a szokatlanul magas kompresszióviszonnyal működő motorban már a Mazda keze is benne van, hiszen a két gyártó néhány éve megállapodott a közös motorfejlesztésről. A szívó benzinmotor 170 lóerős lesz, 205 newtonméternyi nyomatékkal, ugyanez a motor hibrid rendszerrel kiegészítve 144 lóerőt és 180 newtonmétert tud majd. Ne tévesszen meg senkit a fajlagosan kisebb teljesítmény, ez jóval gazdaságosabb lesz, hiszen a hibrid fejlesztésénél a Priusnál szerzett tapasztalatokat használják fel. Dízelmotorról egyelőre nincs hír, de az sem lenne meglepő, ha Európa egyáltalán nem is kapna ilyet az új modellben, hiszen már az előző Auris sem elérhető dízellel a kontinensen.
Új váltó is érkezik, meglepő módon egy hatsebességes kézi, amely teljesen új fejlesztés, kompaktabb és könnyebb is, mint az elődje, ráadásul akár 280 newtonmétert is elvisel, így erősebb modellekben is használható. Szintén új fejlesztés egy folyamatosan változó áttételű (CVT) váltó, amely az eddiginél kisebb veszteséggel működik, és jóval gyorsabban reagál gázadásra. A hajtáslánc másik vége sem marad érintetlen, egyből két új összkerékhajtás érkezik az Aurishoz: egy a hibrid hajtásra optimalizálva, egy pedig a benzinmotorra. Mindkét rendszer képes kanyarodás közben úgy tologatni a nyomatékot, hogy stabilabban forduljon az autó, és a nyomaték 30%-át képes hátrajuttatni, ha szükség van rá.
Az új autó március 8-án mutatkozik a Genfi autószalonon, ugyanitt láthatjuk a frissített Aygót is. Emellett több tanulmányautót is kiállítanak, de a legtöbb reflektort valószínűleg a 16 év után visszatérő Supra sportkocsira irányítják majd.