A 2018-as Év Autója pedig...

2018.03.05. 15:44

... a Volvo XC40 lett. 325 pontot gyűjtött Európa legnagyobb nevű, szakújságírók által zsűrizett autós versenyében, tekintélyes előnnyel verte a többi hat döntőst. Alapos tesztje egyébiránt épp ma jelent meg nálunk, itt olvasható

DSCF2450

A dél-európai zsűritagok meglepetésre nem szavazták szorosabbra az élmeccset: másodikként a Seat Ibiza végzett: 83 pontos hátrányban, 242 ponttal. A dobogó harmadik fokára a BMW 5 állt 226 ponttal.

A döntősök egyetlen nem európai autója a Kia Stinger volt; a nálunk szétdícsért sportos koreai negyedikként zárt 204 ponttal. Az ötödik helyért szoros meccs ment a Citroen C3 Aircross és az új Audi A8 között; végül előbbi 171 pontot gyűjtött az Audi 169 pontjával szemben. A hét döntős közt utolsóként az Alfa Romeo Stelvio végzett 163 ponttal.

A hét döntős pontszáma
A hét döntős pontszáma

Kollégánk, Csikós Zsolt is tagja az Év Autója zsűrijének. Ő is szavazott, méghozzá így: 

csikos_zsolt
Csikós Zsolt követés

Alfa Romeo Stelvio – 5 pont

Ritkán lehet ekkora biztonsággal rámutatni egy autóra, amely kiemelkedik a kategóriából, olyan meg végképp nem szokott megtörténni, hogy annak gyártója amúgy teljesen zöldfülű legyen a témában. Az Alfa Romeo feltörte a diót a Stelvióval – lényegében betettek egy Ferrarit egy hobbiterepjáró testébe. És nem csak a QV-változat kiváló; a szerényebb kivitelek is kiemelkedően jók. Hiba? Kevés az igazi, modern extra az egész széria mentén.

Alfa Romeo Stelvio
Alfa Romeo Stelvio

Audi A8 – 2 pont

Az A8 2018 egyik nagy reménysége volt olyanok miatt, mint a 3-as szintű önvezető rendszer, a kamera alapú aktív futómű, hogy a kínálat összes hajtáslánca mild-hibrid üzemű, no meg ott van még a talpmasszázs is. Sajnos az újítások jó része még nem működik, és bár a minőség kivételes, az autó vezetése unalmas, miközben amúgy nem is igazán kényelmesebb a fő riválisainál.

Audi A8
Audi A8

BMW 5 – 2 pont

Néhány innováció: a konnektoros hibridhez rövidesen lesz indukciós töltő, van gesztusvezérlés is a... khm, funkciók gesztusvezérléséhez. Jobb a zajszigetelés és a rugózás, az aktív kormányzást ebben már változó áttételű fogasléccel oldották meg, de az még mindig szintetikus. Jobb autó, mint az eleve nagyon jó elődje volt, de erősen kell figyelni, hogy észrevegyük a különbséget.

BMW 5
BMW 5

Citroen C3 Aircross – 1 pont

Jól kitalált és stílusos utasterű, praktikus és olcsó autó, barátságos formatervvel és bőséges extrázhatósággal. Otthonosan Stuttgart belvárosában éppúgy, mint a Cote d'Azurön. De vannak vele minőségi problémák: kanyarban bizonytalan, a dízelmotorja zajos, a benzinese erőtlen, a műanyagjai kellemetlenek.

Citroen C3 Aircross
Citroen C3 Aircross

Kia Stinger – 5 pont

Ez az év nagy meglepetése: a semmiből egyszer csak itt termett egy hátsókerekes Kia GT, amely a legtöbb szempontból vetélytársa a hasonló méretű BMW-knek és Audiknak – háromnegyed áron. A kormányzás, a futómű, az autó érzékenysége nem evilági, a V6-os benzinmotortól feláll a szőr a karon, a formaterv agresszív és tele van élettel. De a motorok nem túl takarékosak és tiszta üzeműek, a dízel zajos, a karosszériamerevség is lehetne jobb.

Kia Stinger
Kia Stinger

Seat Ibiza – 4 pont

Soha nem volt még jobb Seat: az Ibiza kiváló csomag, sok-sok hellyel az utasterében, jól használható csomagtartóval, feszes úttartással, jó rugózással és az összes modern szolgáltatással, ami ma elvárható – mindez nyomott áron. Jól összerakták, a motorjai erősek, rövidesen pedig lesz belőle hibrid is. De a formaterv, főként elölről meglehetősen unalmas, a műanyagok nem igazán minőségiek.

Seat Ibiza
Seat Ibiza

Volvo XC40 – 6 pont

A Volvo betette az összes ismert skandináv értéket egy turmixgépbe, megnyomta a gombot és ez a smoothie jött ki a csövön: egy tágas, kellemes rugózású, jól vezethető, különösen biztonságos kompakt szabadidőautó. Ez az első modern Volvo, amelyben a rugózás nem üt fel rossz úton, amúgy a forma pedig kivételesen friss és szerethető. Minden elképzelhető extra szerepel a listán, ráadásul már car sharingre is felkészítették.

Volvo XC40
Volvo XC40

Korábbi Év Autója cikkek

Az Év Autója 2022-ben: a Kia EV6
Szoros volt a verseny az élmezőnyben, végül a Renault Mégane E-Tech Electric lett a második, a Hyundai Ioniq 5 a harmadik.
Az Év Autója választás és ami mögötte van
Szakkommentáljuk az Év autója választást: a stúdióban Gajdán Miki, a Totalcar COTY zsűritagja.