Hibriddel kezdődik az elektromos Bentley-k korszaka

Genfi Autószalon 2018 – Bentley Bentayga Hybrid

2018.03.07. 10:14

A VW konszern angol luxusmárkája, a Bentley, a Bentayga SUV hibrid változatával teszi meg az első lépést az elektromos autózás felé. A belső égésű motortól való távolodást jelzi, hogy olyan kicsi benzines kapott a hajtásláncban helyet, ami korábban elképzelhetetlen lett volna egy Bentley-ben: egy mindössze háromliteres, turbós V6-os, amit egy indítómotorként és generátorként is működő elektromotor, illetve egy lítiumion akkucsomag egészít ki.

Részletesebb műszaki adatokat egyelőre nem közölt a brit gyártó, de nagyon valószínű, hogy a Porsche Panamera E-Hybrid modelljének rendszerét adoptálták. Abban a hajtáslánc összteljesítménye 462 lóerő, a nyomaték 700 Nm - nagyságrendileg hasonló adatokkal számolhatunk a Bentayga esetén is.

Hivatalos adat viszont a CO2-kibocsátás, ami a márka eddig legjobb értéke, az aktuális norma (NEDC) szerint csupán 75 g/km, ami fogyasztásra átszámolva 3,2 l/100 kilométernek felel meg. Ehhez persze szükség van arra, hogy az akkucsomagot minden indulás előtt hálózatról feltöltsék, ami sima konnektorból 7,5 óra, míg gyorstöltővel 2,5 óra alatt lehetséges. Részletesebb adatok azonban sem az akkucsomagról, sem a gyorstöltő teljesítményéről nem állnak rendelkezésre, utóbbiról csupán annyit tudni, hogy a Bentley Philippe Starck formatervezővel rajzoltatta.

A hibrid Bentayga várhatóan a legdrágább, W12-es változatnál valamivel olcsóbb lesz. Pár apró hibrid feliraton, illetve három új, az elektromos hajtással összefüggő vezetési módon kívül nem lesz a hibrid és a normál változatok között eltérés - a tisztán elektromos mellett a hibrid és hold, azaz tartalékolj üzemmód is választható, utóbbi a navigációs rendszer adatai alapján úgy kalkulál az akkumulátorok töltöttségével és a benzinmotor használatával, hogy városban a lehető legtöbbet menjen elektromos hajtással a Bentayga.

Rengeteg további friss tartalom a genfi szalonról:

Keresztben a sikoltó családdal
435-tól 639 lóerőig szerénykednek a nyomorult teljesítményadatok, szánalmas, 3,1-4,4 másodperces nullaszázakról beszélünk, és ha ezek után még bírja gyomorral a família, van drift gomb is.
Toporgó jövő
Ha egy marslakó a genfi szalon alapján ismerné meg a földi autós kultúrát, simán hihetné, hogy mi, emberek csupa elektromos és hidrogénhajtású kocsival járunk. Képeinken a másik világ.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.