BMW: a villanyautó még nem éri meg
A BMW vezérigazgatója, Harald Krüger azt mondja, amíg gyártásba nem mehetnek az olcsóbb, ötödik generációs alkatrészek, addig nemigen éri meg növelni a villanyautók számát, hisz arra csak ráfizetnének.
„A következő, ötödik generációs technológia sokkal olcsóbb, mint a jelenlegi autóinkba szerelt negyedik generációs. A különbség százalékban kifejezve két számjegyű.” - mondta, majd hozzátette, mindenképp érdemes kivárnunk a kínálat bővítésével a következő alkatrész-generációt, amely 2020-ra kerülhet gyártásba.
A BMW ugyan már 2019-ben elkezdi az elektromos Mini gyártását, és 2020-ra várható egy ilyen kivitel az X3-asból is, de az igazi offenzívát későbbre időzítették: 2025-ig 7 milliárd eurót szánnak elektromos autókra, ami 25 ilyen típust jelent. Köztük lesz a Tesla Model S riválisának szánt i4 szedán is, amelynek az érkezését Krüger már korábban megszellőztette.
A BMW 2013 óta kínál villamos hajtású modellt, az i3 jelzésű háromajtós, karbon-karosszériás kisautót, amiből tavaly októberben készült el a százezredik példány.