Ha fokozatosan is, de kiderül, mit tervez a PSA az Opel üzemekkel. Néhány felett még ott lebeg a hóhérbárd, de például Szentgotthárd sorsa már biztosnak látszik. És mostantól ugyanez igaz Lutonra is, ahol most épp a csak jelvényükben eltérő Opel és Vauxhall Vivaro, illetve a Renault Trafic modellek készülnek.
Az Opel és a Renault kapcsolatának azonban már 2019-ben vége lesz. Az Opel és a Vauxhall új furgont mutat be, amely a Citroën Jumpy-Peugeot Expert páros jelvénycserés változata lesz.
Úgy néz ki, a Peugeot talált egy megoldást, amellyel Luton tovább működhet, sőt, bővülhet is a termelés. Azt mondják, a jövőben itt készülhetnek Peugeot és Citroën furgonok jobbkormányos változatai is, így összesen 100 ezerre nőhet az éves termelés a jelenlegi 60 ezerről, és a várható keresletet a Brexit feltételei sem befolyásolják érdemben. Ezzel mintegy 1400 munkahely válik ismét biztossá, annak ellenére, hogy a Lutonban működő üzem bezárásának lehetőségéről több mint egy évtizede rendszeresen hallhattunk.
Ezzel a két brit Vauxhall üzemből egynek a sorsa már biztos. A másikkal, az Elsmere Port-ban működő személyautó-gyárral kapcsolatban, ahol jelenleg Astrákat szerelnek össze, egyelőre marad a bizonytalanság: a Peugeot vezetői szerint akkor dönthetnek, ha kiderül, hogy a Brexit kapcsán milyen vámszabályok lépnek életbe az EU és Nagy-Britannia között 2021-től.