Erősebb lesz a VW Amarok
Az Amarokkal a Volkswagen nemrég taktikát váltott: már nem egy pickupként próbálják eladni a sok közül. Inkább azokat a vásárlókat célozták meg vele, akik a stílus, és nem a célszerűség kedvéért választanak platós autót, és nem sajnálják rá a pénzt sem.
Ennek jegyében már korábban kiciánozták a kínálatból a régi kétliteres dízeleket, és a típust csak 3 literes TDI motorokkal kínálják, legalábbis Európában. Ezekből eddig háromféle készült, 163, 204 és 224 lóerővel, de most bejelentették a negyedik teljesítményszintet is: a legújabb kivitel 258 lóerős lesz, ami pontosan 190 kW-nak felel meg.
Ez papíron pontosan annyi, mint a Mercedes X-osztály csúcsváltozatának teljesítménye, de a VW motorja rövid időre, padlógáznál 272 lóerő leadására is képes. Emellett csúcsnyomatékban is lepipálja a Mercedest, 550 helyett 580 Nm a maximális érték. Az új csúcsmotorhoz alapáron jár a nyolcfokozatú automata váltó és az állandó összkerék-hajtás.
Ezzel a VW és a Mercedes újabb fronton nyitott háborút: a szinte még meg sem született prémium pick-upok mezőnyét hozták létre. Az érdekes kérdés persze nem az, hogy meddig mennek el a számháborúzásban – a németeket ismerve akármeddig – hanem az, hogy akad-e még további jelentkező, aki beszállna a versenybe. Annyi most már biztos, hogy ha lesz ilyen, 260 lóerő alatt nemigen rúghat labdába.