Már hat éve, hogy bemutatták az Ertiga nevű modellt, amely lényegében a Swift egyterű változata. Indiában és Indonéziában viszonylag népszerű lett, így most itt a második generáció is, amely nagyobb, és már nem hordja a Swift vonásait.
Az Ertiga ugyanazokra a műszaki alapokra épül, mint a Swift, az Ignis és a Baleno, de a fejlesztését a Suzuki indiai leányvállalata, a Maruti végezte. Az autó arányain alig változtattak, a karaktere azonban egész más lett. Míg az elődje a Swift markáns stílusjegyeit viselte – a fényszóróktól a kerékívekig minden a népszerű kisautóra emlékeztetett – addig a második generáció önálló, ha nem is túl markáns karakter, közel vízszintes fényszórókkal és krómkeretes hűtőmaszkkal.
Az összkép egy kicsit ügyetlennek tűnik, bár lehet, hogy csak elszoktunk az arányaikban apró kerekektől. Az új Ertiga ugyanis sokat nőtt: 4,395 méter hosszú, 1,735 méter széles, 1,69 méter magas, a tengelytávja pedig 2,74 méter, így akár hét személy befogadására is alkalmas – egy ekkora autón a 185/65 R15-ös kerekek egész kicsinek hatnak. A megnövekedett karosszériához egyébként nagyobb motort is kapnak a majdani vevők: a K15B jelzésű másfél literes négyhengeres 104 lóerő és 138 Nm leadására képes.
Az egyterűt Indiában és Indonéziában egyaránt gyártják majd, és 70 országban tervezik forgalmazni, de valószínű, hogy Európának még a közelébe sem hozzák, hisz errefelé az egyterű épp most megy ki teljesen a divatból. Délkelet-Ázsiában viszont továbbra is kedvelik a műfajt, így a Suzuki méltán reménykedhet benne, hogy továbbra is több, mint évi 100 ezer példány fogy majd az Ertigából, ahogy eddig.