Még durvább az új Maybach, mint hittük
Ahogy már a korábban kiszivárgott képekből sejteni lehetett, az új Maybach-Mercedes tanulmányautó nem csak stílusában meglepő – a nagy limuzinok és a terepjárók keresztezése még ma sem megszokott – de méreteiben is.
Most már a pontos számokat is ismerjük: a jármű 5,26 méter hosszú, 2,11 méter széles és 1,76 méter magas, a keréktárcsái pedig 24 hüvelykesek, ami manapság még a legdrágább gyári terepjárókon sem igazán fordul elő.
Az is kiderült, hogy a tanulmány sokkal erősebb és tisztább üzemű, mint a korábbi pletykák alapján gondolni lehetett. Tisztán elektromos hajtást kapott, négy villanymotorral, amelyek összesen 750 lóerősek. Az akkumulátor-csomag a padlóba került, 80 kWh-nyi energia tárolására alkalmas, és az EPA mérési szabványa szerint olyan 320 km megtételére alkalmas. Tölteni maximum 350 kW teljesítménnyel lehet, ami – feltéve, hogy akad ennyire gyors töltő – negyed órán belüli töltési időt jelent. Emellett az autó, igaz, sokkal lassabban, de indukciós elven, azaz drót nélkül is tölthető.
Az adatok ismeretében még nehezebb eldönteni, hogy ennek a tanulmányautónak lesz-e bármiféle folytatása. Egyesek úgy vélik, hogy a hajtás később, az egyelőre csak pletykákból ismert S osztály méretű elektromos Mercedesben bukkanhat fel újra, míg mások szerint lesz egy hasonló fazonú, de benzinmotoros Maybach. Az viszont biztos, hogy a Pekingi Autószalonon kevés, figyelemfelkeltésre alkalmasabb járművet állíthatnak ki az idén.