Még csak tegnap röppent fel a hír, hogy a Ford amerikai személyautóinak nagy része valószínűleg egy-két éven belül kikerül a kínálatból, de az elemzők máris elkezdték továbbgondolni a dolgot. Szerintük Európában a Mondeo lehet a racionalizálás első áldozata.
Természetesen nem alaptalan pánikkeltésről van szó, hanem tények alapján levont következtetésekről. Az amerikai Ford Fusion és az európai Mondeo lényegében ugyanaz a típus, és ha Amerikában felhagynak a forgalmazásával, akkor kérdésessé válik, hogy Európa számára megéri-e kifejleszteni egy következő generációt. Az eladások alapján pedig egyáltalán nem egyértelmű a válasz.
A jelenlegi Mondeo generáció, amelyet 2014-ben mutattak be, 2015-ben fogyott a legjobban Európában, akkor 79 ezret adtak el egy év alatt, de tavaly ez a szám már csupán 56 ezer volt, és az idei első negyedév eladási eredménye a tavalyi évhez képest is 17%-os csökkenést mutat. Nem állt meg, sőt, mintha gyorsulna a folyamat, amelynek során a nagy szedánok helyett mind a magánvásárlók, mind a cégek Európában is egyre inkább szabadidőautókat vásárolnak.
A Mondeo sorsa így most már elsősorban a kínai keresleten múlik: ameddig ott jól megy a típus, addig Európában is érdemes lehet megtartani, hiszen még így is egész erős szereplője saját, gyorsan zsugorodó szegmensének. Ám egyesek szerint az sem lehetetlen, hogy hamarosan már hozzánk is Kínából érkezhet a típus, hiszen a helyi gyártást lassan tényleg nem indokolja semmi.