Aki látott már Rolls-Royce Phantomot élőben, az tudja, hogy az is teherautó-méretű – innen nézve nem is olyan képtelen ötlet, amit az olasz Aznom kitalált.
Jelenségnek persze groteszk az amerikai óriás-pickup átépítve luxuslimuzinnak, de a lényeget elkapták a tervezők. Egy luxusautó lényege a terpeszkedés, a kinyújtott lábak és a süppedős bútorzat, amihez pedig elsősorban hely kell. És ha valamiben lehet helyet csinálni, az egy ilyen amerikai alvázas óriás, csak a platót kell rendesen beépíteni.
Tulajdonképpen a Ram 1500 már gyárilag is tud minden egyebet, amire szükség van: van neki nagy, erős motorja – az 5,7 literes Hemi V8 itt 401 lóerős – és a létra-alváz miatt a karosszéria átszabására sem érzékeny. Ha mégis van hibája, az a merev tengelyes hátsó futómű: ennek a mozgása nem feltétlen luxusautóhoz méltó.
Az Atulux – a név az All Terrain Utility Luxury, azaz terepjáró haszon-luxus – egyébként elég alapos munkának látszik. Ezt támasztja alá az is, hogy a fékrendszer cseréje mellett állítólag teljes hangszigetelést kapott a kabin, és merevítettek is a felépítményen, különösen az első és hátsó rész csatlakozásánál kellett megerősíteni a karosszériát.
Egyelőre nehéz megjósolni, hogy a bizarr ötlet bejön-e a kis olasz vállalkozásnak, de az Atulux gyors elterjedésének a jó ízlésen túl akad egy másik gátja is: az ára is hasonló szinten mozog, mint a brit luxusmárkák sofőrös modelljeié. Egy-egy példányért legalább 225 ezer eurót, azaz jó 71 millió forintot kérnek, ami ahhoz képest, hogy az alapul szolgáló Ram alapáron ennek a tizedébe kerül, elég merészen hangzik.