A Jaguar szerint az egymotoros villanyautó béna

2018.06.10. 13:03

A brit márka szerint nincs értelme gyenge elektromos autókat gyártani. Beszóltak a Teslának is.

2019-jaguar-i-pace

Ezt persze könnyű ilyen magabiztosan kijelentenie egy olyan gyártónak, ami nem olyan rég mutatta be első tisztán elektromos, sorozatgyártású autóját, az I-Pace-t. A kétmotoros, 400 lóerő rendszerteljesítményre képes SUV lehet a Tesla Model X első komoly kihívója.

A Jaguar és a Land Rover modellek fejlesztési igazgatója, Wolfgang Zeibart az I-Pace nemzetközi bemutatóján beszélt arról, hogy készíthetnének kétkerékhajtású kivitelt, de az olyan lenne mint egy „béna kacsa”. Zeibart a Wheels-nek bővebben is kifejtette véleményét. Szerinte az egymotoros felépítés tönkreteszi az autó stabilitását, különösen fékezés közbeni visszatáplálásnál. Mivel a második motort hátulra tették, rögtön meg is szűnt ez a probléma, és az autó gyorsulásnál is kezelhetőbbé vált. Slusszpoén, hogy a kétmotoros felépítéssel közel 2,5-szer több energiát is lehet visszatáplálni fékezéskor.

Zeibart némi kritikával élt a nagy rivális Teslával szemben is. Szerinte az I-Pace a Teslával ellentétben azért ütőképes pályán is, mert sokkal jobban odafigyeltek az akkumulátorok hűtésére. A Tesla léghűtéses megoldásával szemben a Jaguar már vízhűtést alkalmaz az akkumulátorcellák megfelelő hőmérsékleten tartására.

Egyelőre titok, mikor érkezhetnek a következő elektromos Jaguar modellek, de Zeibart elárulta, hogy az I-Pace platformja skálázható, vagyis már a tervezéskor felkészültek arra, hogy az építőkészletre számos más típust is építenek majd.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.