Kifejezetten taxitársaságoknak szánja a Ford a Fusion, azaz az Amerikában forgalmazott Mondeo legújabb változatát, amely a meglevő alkatrészek szokatlan kombinációja köré épül.
Egy taxi legyen takarékos, de masszív. Ebből kiindulva a Fordnál a Fusion Hybrid hajtásláncát építik a taxiba, amely így átlagosan 6,2 litert fogyaszt száz kilométeren, vegyes ciklusban, városban pedig 5,9-et. Ugyanakkor a rendőrségi kivitelhez kifejlesztett fékrendszert, futóművet és kerekeket kapta meg.
Ezek bőségesebben méretezett alkatrészeket tartalmaznak: erősebb lengőkarokat, nagyobb féktárcsákat, az ütésekre kevésbé érzékeny lemezfelniket és magasabb profilú gumikat. Mindettől ráadásul az autó hasmagassága is nő, ami a taxi-üzemben ugyanúgy hasznos lehet, mint a rendőrautók esetében.
A Ford nemrég jelentette be, hogy személyautói nagy részétől megszabadul Észak-Amerikában. Ám a Fusion gyártásának leállítását egyelőre nem tervezik, és elképzelhető, hogy a rendőr- és taxi-változatok életben tarthatják a típust, akár korábban a Ford Crown Victoriát, amely az indokoltnál vagy húsz évvel tovább maradt gyártásban csak e két piac kedvéért.