Hallottunk már ilyen pletykákat, de a Toyota most hivatalosan is bejelentette, hogy a kiöregedő Avensis helyére az Észak-Amerikában igen népszerű Camry egy változata érkezik az európai kínálatba, méghozzá a jövő év elején.
A Toyota egyelőre egyetlen változat bevezetését tervezi, a hibridét. Ez a kivitel eddig is viszonylag nagy mennyiségben érkezett Európába szürkeimportban, mivel ebben a méretben nemigen akadt más alternatívája a dízelmotoros modelleknek. A gyári kivitel megjelenésével annyi változik, hogy most már cégek számára is elérhető lesz a nagy hibrid szedán, új modellként, márpedig az efféle autók legnagyobb vásárlói Európában ma is a vállalati flották.
Az már korábban egyértelművé vált, hogy az Avensis utódját nem érdemes kifejleszteni, hiszen tavaly már csak 25 ezer példányt adtak el belőle. Ráadásul a Camry nem nőtt annyit az évek során, mint az európai szedánok, így a típus, amely 2004-es kivonásakor még egyértelműen az Avensis felett állt a kínálatban, az most a maga 4,89 méteres hosszával épp jó lesz a kiváltására.
Európába Japánból érkezik majd a Camry legújabb generációja, amelyet 2,5 literes benzines szívómotor köré épülő hagyományos hibrid rendszer hajt, 210 lóerő össz-teljesítménnyel. Eddig úgy néz ki, hozzánk sem a Kínában forgalmazott kétliteres, sem az Észak-Amerikában kapható 2,5 literes vagy V6-os, 3,5 literes benzines változat nem jut el. A Toyotánál egyértelműen azt remélik, hogy a hibrid Camry révén az eddiginél több céges ügyfelet szerezhetnek most, hogy Európa-szerte elkezdtek megjelenni a régebbi dízelekre vonatkozó tiltások, és ezzel a dízelek keresettsége hirtelen zuhanni kezdett.