Épp 49 éve, hogy bemutatták az első Chevy Blazer típust, amely nagyméretű, összkerék-hajtású terepjárónak készült. Meg is maradt ilyennek 1991-ig, aztán 2005-ig egy kisebb terepjárót kínáltak ugyanezen a néven. Most pedig még egy számmal kisebb autó kapja a patinás nevet.
Az új Blazer már nem nevezhető terepjárónak, hiszen megemelt személyautó alapokra épül, önhordó karosszériával, független felfüggesztéssel, és még a hasmagassága sem kirívóan nagy. Cserébe elég látványos, helyenként már-már sportos formatervet kapott, a Camaróéra emlékeztető orr-kialakítással és jellegzetes, felfelé törő övvonallal. Olyan karakterű autó, amely már a formájával is megragadhatja a vásárlók figyelmét, és ez alighanem több, mint amit a legtöbb Chevrolet típusról el lehet mondani.
Műszaki szempontból az új Blazer nem különbözik a legtöbb amerikai tucatautótól. Kétféle motorral kínálják: alapváltozatokba 2,5 literes négyhengeres kerül 193 lóerővel, az erősebbik motor pedig egy 3,6 literes, 305 lóerős V6-os. Mindkettőhöz kilencfokozatú automata váltó és stop-start rendszer jár. A legolcsóbb kivitel fronthajtással érkezik, de emellett kétféle összkerék-hajtást is kínál a GM. Az olcsóbb csak akkor hajt hátul, ha az első kerekek már megcsúsznak, míg a másik állandő összkerék-hajtást biztosít.
Valószínű, hogy ez a típus is csak szürkeimportban juthat el Európába, viszont nem csodálkoznánk rajta, ha Észak-Amerikában, ahol szintén felgyorsult a szabadidő-autók térhódítása az utóbbi években, a GM egyik slágertermékévé válna.