Csak megdöntötte a Porsche a Nürburgring rekordját
Mostantól Timo Bernhard az az ember, aki a legrövidebb idő alatt száguldott körbe a Nürburgring Nordschleifén. Eddig az abszolút rekorder Stefan Bellof volt 6:11,13 másodperccel, de a 919 Hybrid Evóval, a Le Mans-győztes Porsche kimaxolt változatával majdnem egy percet javítottak ezen a rekordon.
Technikailag persze még érvényesnek tekinthető Bellof rekordja, hisz azt a csak 1983-ban használt, 20,83 kilométeres pályavariáción futotta, míg Bernhard rekordja a jelenlegi, 20,6 kilométerre érvényes, de az 5:19,546-os idő annyival jobb, mint a korábbi rekord, hogy a különbség egészen biztosan nem azon a kétszázegynéhány méteren múlt. A Porsche 919-esben egyébként több is lehet ennél, mivel a részidők közül a legjobbakat összeszedve állítólag 4:51 adódott volna, de egy olyan hosszú, komplikált vonalú és veszélyes pályán, mint a Nordschleife, egy ennyire gyors autóban nem könnyű összehozni a tökéletes kört.
A Porsche 919 Hybrid Evo egyébként valószínűleg messze a legpotensebb autó, amellyel eddig megpróbáltak rekordot futni a Nordschleifén. A fojtások nélkül a V4-es turbómotor teljesítményét 720 lóerőre, az elektromos hajtásrészét pedig 440 lóerőre becsülik, azaz egy-egy gyorsítás erejéig akár 1160 lóerő is a sofőr rendelkezésére állhat. A gép tömege eközben csupán 849 kilogramm, és aerodinamikailag is közel áll az ideálishoz.
Egyelőre nem tudni, hogy meddig hagyja a konkurencia, hogy a Porschéé legyen az abszolút rekord a Nürburgringen: könnyen lehet, hogy ezzel egy új arénát nyitottak a versengésre, amelybe könnyedén beszállhat például a Toyota a maga Le Mans prototípusával, de a Mercedes Project One vagy az Aston Martin Valkyrie is felbukkanhat a kihívók között.