A fotókon egyelőre kevés látszik az új Clióból, de a körvonalak alapján drámai stílusváltásra nem kell számítanunk. Ez persze nem is meglepő: a kis Renault jelenleg is népszerű, a maga kategóriájában tavaly még a második volt, nincs szűkség drámai átdolgozásra.
A hasonlóságot a műszaki alapok is indokolják: ugyanazt a CMF-B platformot használják a fejlesztésnél, amelyet a Nissan Micra és a jelenlegi Clio burkolata alatt is megtalálunk, ez a tetővonal és az arányok hasonlóságának elsődleges oka. Az autó orrán látszik leginkább a változás: ez rövidebb és szögletesebb, mint jelenleg, várhatóan a Mégane és a Talisman stílusában dolgozzák át.
Komolyabb megújuláson esik viszont át a motorpaletta: a Mercedesszel közösen fejlesztett új benzinmotorokat itt is bevezetik: az ezres háromhengeres és az 1,33 literes négyhengeres turbómotorok kerülnek majd az összes hétköznapi változatba. Dízelmotorból csak az 1,5 literes négyhengeres egy újabb változata marad meg, és ha minden igaz, ez a motor készül majd 48 voltos enyhe hibrid rendszerbe kötve is. Az egységesítés jegyében az RS sportváltozat is másik motort kap majd, az 1,8 literes négyhengeres egy változatát, talán az Espace-ból ismert 225 lóerős kivitelt.
Úgy tudjuk, az új Cliót már az idén bemutatja a Renault az őszi Párizsi Autószalonon, de a forgalmazását az idén már nem kezdik meg, az 2019 elején indulhat Európa-szerte.