Lenyomná a Rolls-Royce-ot az új Range Rover
Az Autocar információi szerint nem csak a BMW X7 és az Audi Q9, de a Bentley Bentayga és a Rolls-Royce Cullinan ellenfelének is szánják a következő Range Rovert, amely 2021-re készülhet el.
Az utóbbi évek Range Rover újdonságait – különösen a Velart és a Sportot nézve – gyakran felmerült a kérdés, hogy mi szükség még egy házon belüli riválisra a csúcsmodell, a Range Rover számára. Közben a típus, amely évtizedekig szinte egyedül képezte a luxus-terepjárók szegmensét, nagyon komoly konkurenciát kapott. Ma már mindenkinek van luxusterepjárója, aki a prémium-szegmensben számít, ezért a Land Rovernek is változtatnia kell csúcsmodellje koncepcióján.
A brit sajtó szerint erre is készülnek. Egyrészt a következő Range Rover lesz az egyik első modell, amely egy új, könnyebb alumínium struktúrára épül majd. Az MLA jelzésű platform állítólag sokkal könnyebb, mint a jelenleg használt D7u – mondjuk ezzel nem mondtunk sokat, valószínűleg a britek készítik a világtörténelem legnehezebb alumínium-karosszériás autóit – és mindenféle méretű és jellegű autót építhetnek majd rá, a konpakt sportkocsitól a Range Rover jellegű óriásokig.
Az új Range-ről ezen túl annyit tudni, hgy L460 néven kezdték el fejleszteni, és nem nő sokkal a jelenleg gyártott modell öt méteres hossza fölé. Így várhatóan kisebb lesz, mint a Bentley vagy a Rolls-Royce terepjárója, bár állítólag lesz belőle olyan változat, amely teljesítményben, kényelemben és árban is felveheti a versenyt a szuperluxus-terepjárókkal.
Úgy tudjuk, mire úgy két év múlva elkészül a csúcsmodell, a Jaguar-Land Rovernél elkezdődik a motorgenerációk cseréje. Megjönnek a házon belül fejlesztett Ingenium motorcsalád soros hathengeres változatai, és ezekkel teljesen leválthatják a manapság használt 3 literes V6-os, illetve a 4,4 és 5 literes V8-as motorokat, amelyeket még mindig a Ford szállít az angol cég számára. A nyolchengeresek hiányában persze elvész egy kevés a hengerszám adta exkluxivitásból – aki ilyesmit szeretne, az kénytelen lesz más gyártónál keresgélni – viszont hibrid rendszerbe kötve az új hathengeresek sem lesznek gyengébbek, sőt.
Ezen felül állítólag fejlett önvezető rendszert, aktív terepfutóművet tervez beépíteni a cég, nem beszélve azokról a megoldásokról, amelyeket egyelőre titokban tartanak: amit a Jaguar-Land Rover 2021-ben tudni fog, azt mind be is építik a Range Roverbe, ez egészen biztos. Cserébe viszont még magasabb árra számíthatunk: jelenleg a legdrágább, egyedi építésű SVO kivitelért 250 ezer fontot – olyan 92 millió forintot – kérnek, de állítólag a következő generációból már a legdrágább szériapéldányok kerülnek majd ennyibe.